Dziesięć lat. Tyle czasu fani serii czekać musieli na nową, stworzoną przez kultowe studio Maxis, odsłonę cyklu SimCity. Opinie światowych i rodzimych mediów nie pozostawiają wątpliwości, iż trafiająca dziś do sprzedaży gra jest nie tylko godnym kontynuatorem tradycji, zapoczątkowanej w latach 90-tych przez Willa Wrighta, legendarnego twórcę ze studia Maxis, ale też odpowiada oczekiwaniom nowoczesnych konsumentów.
SimCity, umożliwia stworzenie miasta i zarządzanie każdym aspektem jego funkcjonowania. W gestii graczy leży nie tylko zapewnienie wirtualnym mieszkańcom godnych warunków do życia i pracy, ale też dbanie o ich rozwój, bezpieczeństwo, dostęp do kultury, czy też bieżącej wody. Nie bez znaczenia pozostają umiejętności gospodarowania posiadanymi zasobami i środkami: mądre inwestowanie, zarządzanie podatkami oraz tworzenie warunków korzystnych dla potencjalnych inwestorów.
Miasta tętnią życiem a obserwowanie postępów w grze sprawia czystą przyjemność. Wszystko dzięki innowacyjnemu silnikowi GlassBox. Jest to rewolucyjna technologia, dzięki której symulacja życia w SimCity stoi na niespotykanym wcześniej poziomie. Miasta wyglądają i funkcjonują jak prawdziwe każdy mieszkaniec ma własny dom, pracę, do której musi codziennie dotrzeć, aspiracje i cele do realizacji oraz problemy, z którymi gracz musi się uporać. Sukcesem dla każdego wirtualnego burmistrza będzie zachęcenie obywateli z sąsiednich miast do przeprowadzki na kontrolowany obszar od teraz obywatele sami wybierają, które z dostępnych miast najlepiej spełnia ich potrzeby.
Funkcjonowanie silnika GlassBox zobaczyć można w poniższym filmie:
http://www.youtube.com/watch?v=tHmkNcJIRPY&list=PLJqQnnXcM8L9aV06JqoEmiGiBd43MBusp
Każdy budynek to autonomiczny element, na który składają się surowce, pracownicy, klienci oraz właściciele. Wybudowanie, np. elektrowni węglowej uruchamia procesy symulacji zużycia węgla: dzięki widocznym zasobom surowca rozpoczyna generowanie prądu i emisję zanieczyszczeń. Oprócz zasobów, do funkcjonowania potrzebni są również pracownicy. Możemy obserwować jak codziennie dojeżdżają do pracy i wracają do własnych domów. Efekty wizualne są zawsze wiernym przedstawieniem działania symulacji.
Zasoby naturalne, podłoże skalne, gleby, woda wszystkie elementy są nakładanymi osobno warstwami mapy, tak samo jak zalesienie czy zanieczyszczenia. Wprowadzenie takiego rozwiązania pozwala jeszcze bardziej zbliżyć się do warunków panujących w prawdziwym świecie.
Komunikacja w mieście bazuje na koncepcji agentów nośników informacji. Najczęściej występują w postaci pieszych i pojazdów, poruszających się po trasach stworzonych przez gracza. Oznacza to, że każda akcja wywołuje reakcję, rozprzestrzeniając się stopniowo po mieście. Pożar w strefie przemysłowej? Świadkowie wysyłają wiadomość do najbliższej remizy strażackiej, chwilę później z garażu wyjeżdża wóz strażacki na sygnale. Warto więc zadbać o dobry układ i przepustowość dróg. Agenci służą również do transportowania wody (wodociągi) oraz prądu z elektrowni (linie wysokiego napięcia), dostarczając energię do kolejnych budynków.
Gra SimCity dostępna jest w sprzedaży w wersji dedykowanej komputerom PC. Tytuł w postaci cyfrowej nabyć można także za pośrednictwem platformy Origin. Gra otrzymała klasyfikację wiekową PEGI 7, co oznacza, że zawiera ona treści odpowiednie dla konsumentów od 7 roku życia.
Więcej informacji na temat gry znaleźć można pod adresem www.simcity.com.
###
O Electronic Arts:
Szukasz dobrej zabawy? Interesują Cię najlepsze gry wideo? Witaj w świecie Electronic Arts!
Electronic Arts już od 1982 r. jest synonimem rozrywki na najwyższym poziomie. W naszej ofercie znajdują się jedne z najpopularniejszych marek na świecie, w tym FIFA, The Sims, Battlefield, Need for Speed, Medal of Honor, Dragon Age i Mass Effect, a po nasze gry każdego roku sięgają miliony graczy.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Koniecznie odwiedź nasz serwis internetowy www.ea.pl oraz nasze kanały na portalach społecznościowych: http://www.ea.com/pl/1/o-nas. Sprawdź też naszą ofertę na www.origin.com!
###
Kontakt dla mediów:
Electronic Arts Polska
Tomasz Tinc
Public Relations Manager
tel.: (22) 57 57 196, +48 784 007 425
e-mail: [email protected]
Biuro Prasowe Edelman Polska Sp. z o.o.
Grzegorz Kuźnik,
Account Manager
tel.: (22) 576 35 42, +48 783 311 811
e-mail: [email protected]