Telewizyjne programy kulinarne ważnym kanałem w komunikacji marketingowej marek

Telewizyjne programy kulinarne ważnym kanałem w komunikacji marketingowej marek

Dodano:   /  Zmieniono: 

Wynik najnowszego raportu Polska na widelcu zwyczaje żywieniowe Polaków

Aż 67 proc. Polaków, którzy oglądają telewizję, deklaruje, że wybiera w niej programy o tematyce kulinarnej. Najbardziej popularne są Rewolucje kuchenne Magdy Gessler oraz Makłowicz w podróży.

Raport Polska na widelcu zwyczaje żywieniowe Polaków przedstawia obok postaw żywieniowych, także inne aspekty naszych zachowań kulinarnych. Jednym z wątków poruszanych w opracowaniu są źródła wiedzy i inspiracji, którymi Polacy kierują się w kuchni. Wyniki raportu wskazują, że tematyka kulinarna jest dla polskiego konsumenta atrakcyjna, a różnorodne treści o tej tematyce są chętnie poszukiwane.

Pojawiający się popyt najskuteczniej wykorzystują główne stacje telewizyjne oraz kanały tematyczne. Pod koniec 2012 roku do regularnego oglądania programów o gotowaniu przyznawało się 13 proc. widzów, a 54 proc. poświęcało na nie czas nieregularnie (jednej trzeciej Polaków ta tematyka w ogóle nie interesuje).

Jednocześnie z deklaracji widzówrespondentów wynika, iż w sumie dwie trzecie z nich dostrzega marki i produkty lokowane w programach (tak, chociaż rzadko 43 proc.; tak, często 20 proc.; tak, zawsze 3 proc.).

Analizując oba wskazania warto więc podkreślić, iż programy kulinarne, ze względu na swoją specyfikę szerokie możliwości ekspozycji produktów oraz skuteczność w przyciąganiu i utrzymywaniu uwagi widza, stanowią efektywne medium promocyjne, w szczególności dla producentów kategorii FMCG. Agata Czapkowska, autorka raportu podsumowuje: Oczywiście powinniśmy być świadomi tego, że nie wszyscy, którzy deklarują oglądanie programów kulinarnych, robią to, aby się podszkolić w kuchni. Jednak spośród widzów wspomnianych programów jedynie 17% w ogóle nie przygotowuje posiłków. Resztę audytorium należałoby uznać za atrakcyjną grupę z punktu widzenia działań marketingowych.

Ranking oglądalności krajowych produkcji o tematyce kulinarnej.


Informacje o badaniu

Dane pochodzą z raportu Polska na widelcu zwyczaje żywieniowe Polaków. Badanie zrealizowane w ramach omnibusa CAPI na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 1000 Polaków powyżej 15 roku życia w listopadzie 2012 roku.

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

GfK nieustannie wprowadza innowacje i stosuje najnowsze technologie i najdokładniejsze metodologie, aby zapewnić klientom jak najlepsze zrozumienie najważniejszych ludzi na świecie: ich klientów.

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group

 

Źródło: GfK Polonia;
dostarczył:
netPR.pl