Rynek podąża za trendem So Lo Mo czyli Social, Local, Mobile

Rynek podąża za trendem So Lo Mo czyli Social, Local, Mobile

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło:InfoWire.pl

Wyzwania w wyszukiwaniu lokalnym zaprezentowane podczas spotkania branżowego poświęconego rynkowi mobilnemu - Generation Mobile 2013

Technologia mobilna dzisiaj staje się masowa ponad 88% Polaków posiada telefon komórkowy, a 19% z nich smartfona.* To właśnie smartfon przestał spełniać funkcję urządzenia przeznaczonego wyłącznie do prowadzenia rozmów, a wykorzystywany jest  m.in. do przeglądania Internetu, korzystania z usług lokalizacyjnych czy rozrywki. Stał się najlepszą formą poszukiwania informacji. Jak wynika z badania Generation Mobile 2012, korzystamy z niego cały czas, nawet podczas rodzinnych obiadów czy pobytu w kościele. Dane Polskiego Badania Internetu pokazują, że 63% wykorzystania Internetu mobilnego w smartfonach stanowi wyszukiwanie lokalne.

Przed ekspertami ds. nowych technologii duże wyzwania w dziedzinie geolokalizacji. Z kolei użytkownicy oczekują, iż szukanie w pobliżu czyli tzw. lokalne zaspokoi większość  ich potrzeb. Przede wszystkim ważna jest  szybkość działania i trafność wyników.

Obecnie użytkownicy chcą, aby aplikacje nie tylko szybko wyszukiwaly informacje, ale również brały pod uwagę dodatkowe czynniki takie jak pogodę, porę dnia, korki czy dane na temat firmy np. lokalizację, godziny otwarcia czy dostępność produktu. Optymalnie gdyby również uwzględniały płeć, wiek czy zainteresowania użytkownika. 

Mobilne wyszukiwanie lokalne staje przed dużym wyzwaniem, jakim jest trafność wyników. Na przykładzie naszej nowej aplikacji mobilnej Panorama Firm widzimy, że użytkownicy wpisują różne zapytania np. piła (miasto lub narzędzie) i liczą, że aplikacja sama się domyśli o co pytamy. Dążymy do sytuacji, kiedy będziemy  potrafili pokazać najbardziej trafne wyniki, pasujące do zapytania - komentuje Magnus Gagnelid, Kierownik Produktu Mobile w Eniro Polska.

Nowej generacji aplikacja mobilna Panorama Firm 2.0 należąca do firmy Eniro Polska, podążając za najnowszymi trendami na rynku technologii mobilnych wprowadziła możliwość wyszukiwania lokalnego.

* 15+ wg. UKE, Badanie Klientów Indywidualnych 2012r.

***

Generation Mobile 2013 to największa konferencja poświecona rynkowi mobilnemu, organizowana przez Antyweb i NoNoobs. Podczas dwu dni konferencji zaprezentowane zostaną strategie rynkowych graczy, projekty które odniosły sukces oraz badania, dzięki którym łatwiej będzie podjąć właściwe biznesowe decyzje. Podczas Konferencji zostaną wręczone nagrody Appaward 2013 za najlepsze aplikacje.

Aplikacja mobilna Panorama Firm 2.0. pozwala na lokalizowanie  bezpośrednio na mapie poprzez jedno pole wyszukiwania miejsc, produktów oraz usług. Aplikacja jest również zintegrowana z serwisem Facebook, co oznacza, że można zobaczyć na mapie, gdzie ostatnio meldowali się nasi znajomi. To najnowocześniejsze narzędzie wyszukiwania lokalnego stworzone zgodnie z ideą rozwoju usług mobilnych przyjaznych użytkownikowi. Panorama Firm 2.0. po raz pierwszy jest dostępna na iPada. Działa na systemie Android 2.2 (lub nowszym) oraz iOS 4.3. (lub nowszym). Można ją pobrać bezpłatnie ze strony http://mobile.pf.pl.

Źródło: Eniro Polska;
dostarczył:
netPR.pl