Sezonowe inspiracje dla makaronowych smakoszy

Sezonowe inspiracje dla makaronowych smakoszy

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło: InfoWire.pl

Aż 35% Polaków je makaron kilka razy w tygodniu[1]! Najchętniej komponujemy go z mięsem (aż 25%) i z sosem na bazie pomidorów (24%). Jak połączyć upodobania kulinarne Polaków z porcją wiosny i nadchodzącego lata w ich codziennej diecie? podpowiada Lubella, która przygotowała kilka letnich inspiracji dla makaronowych smakoszy.

Czy Polacy kochają makarony?

Celem badania przeprowadzonego przez Instytut Badania Opinii Homo Homini było sprawdzenie, czy Polacy są miłośnikami makaronów. Okazało się, że 32% Polaków spożywa makaron przynajmniej raz w tygodniu, a aż 35% kilka razy w tygodniu. To kobiety są większymi, niż mężczyźni, smakoszami makaronów sięga po nie kilka razy w tygodniu aż 39% Polek i 31% Polaków.

Polskie kształty

Okazuje się, że najczęściej wybieranym przez Polaków makaronem, niezależnie od wieku, wykształcenia i miejsca zamieszkania, jest makaron typu świderki. Sięga po niego aż 28% z nas, na drugim miejscu znalazł się makaron spaghetti (15% ankietowanych), a na trzecim nitki (13%). Skąd takie upodobania Polaków? Makaron świderki jest niezwykle uniwersalny, łatwy i szybki w przygotowaniu mówi Piotr Ceranowicz, ekspert kulinarny współpracujący z marką Lubella. Ma on szerokie zastosowanie w naszej kuchni i chętnie jedzą go zarówno starsi jak i młodsi Polacy. Wystarczy chwila, by przygotować z niego smaczne, i co najważniejsze, syte danie dla całej rodziny dodaje Ceranowicz.Wychodząc naprzeciw makaronowym upodobaniom Polaków Lubella przygotowała dla nich wyjątkowy i lekki przepis na cieplejsze dni makaron świderki z drobiowymi pulpecikami i z sosem ze świeżych pomidorów.

Spaghetti, prawie polskie

Okazuje się, że klasycznie włoski makaron spaghetti, cieszy się także dużą popularnością wśród Polaków. To drugi najczęściej wybierany przez nich makaron. Po spaghetti chętniej sięgają mężczyźni (19% ankietowanych). Kobiety poza świderkami często decydują się na makaron typu wstążki (14%) i nitki (12%).  Długie nitki makaronu spaghetti preferuje natomiast 10% Polek. Smakowitą zachętą dla pań, i nie tylko, może być propozycja Lubelli na Frittatę ze spaghetti z oscypkiem, szynką dojrzewającą, żurawiną i rukolą.

Sezon na warzywa

Tym, czym szczególnie charakteryzuje się wiosenna i letnia dieta, jest zdecydowana przewaga w codziennym menu sezonowych warzyw i owoców. - To dobry czas dla Polaków, którzy chętnie wybierają świeże warzywa jako dodatki do dań makaronowych (23%) mówi Anna Nasiłowska, dietetyk współpracująca z marką Lubella. Niewiele więcej osób wskazało mięso (25%) i sosy na bazie pomidorów (24%), co cieszy. To bardzo dobrze, że Polacy wybierają warzywa. Stanowią one doskonałe źródło witamin i składników mineralnych oraz nawadniają organizm, co ma duże znaczenie w związku z rosnącymi temperaturami. Zestawiając warzywa z makaronem, który jest zdrowym dodatkiem skrobiowym, z kawałkiem np. mięsa drobiowego, zyskujemy pełnowartościowy i prawidłowo zbilansowany posiłek. Należy również powtarzać, że makaron nie tuczy, dlatego mogą go również wybierać osoby dbające o linię tłumaczy Nasiłowska.

Jak pokazują badania Homo Homini, wykonane na zlecenie marki Lubella, makaron to produkt stale obecny na polskich stołach, który ma coraz więcej miłośników. I choć bardziej kreatywnie przygotowują go mieszkańcy wielkich metropolii z wyższym wykształceniem, to i tak cieszy fakt, że makaron gości niemal we wszystkich domach (aż 96% ankietowanych). Dzięki temu codzienne menu większości z nas może w każdej porze roku zamienić się w smaczny i zdrowy posiłek. Bo nic tak nie inspiruje do doświadczeń kulinarnych, jak zmieniające się pory roku!

Przepisy:

Świderki z drobiowymi pulpecikami i sosem ze świeżych pomidorów

Produkty:

  • Lubella Pełne Ziarno Świdry 1 opakowanie
  • Mięso mielone drobiowe 400g
  • Jaja 2 szt.
  • Cebula 2 szt.
  • Czosnek 6 ząbków
  • Suszone oregano 2 łyżeczki
  • Bułka tarta 3 łyżki
  • Natka pietruszki 30 g
  • Pomidory 4 szt.
  • Śmietanka 30% 200 ml
  • Olej
  • Sól, pieprz
  • Parmezan

Sposób przygotowania:

  1. Makaron gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu, pilnując by był al dente.
  2. Jedną cebulę i trzy ząbki czosnku bardzo drobno siekamy i dodajemy do mięsa mielonego. Dosypujemy szczyptę oregano sól, pieprz  i jaja oraz garść startego parmezanu. Mieszamy dokładnie aż masa zacznie się kleić. Formujemy kuleczki i obtaczamy w mące. Smażymy na oleju.
  3. Drugą cebulę siekamy grubiej, a pozostały czosnek kroimy w cienkie plasterki i wrzucamy na olej na patelnię. Obsmażamy, uważając by czosnek się nie przypalił. Dodajemy pokrojone w kostkę pomidory. Szczyptę oregano, szczyptę soli i śmietankę. Dodajemy pulpeciki i dusimy razem, aż pulpeciki dojdą w środku.
  4. Układamy pulpeciki z sosem na talerzu obok makaronu i posypujemy natką pietruszki.

 

Zielona sałatka z Kokardkami i pesto

Produkty:

  • Lubella Kokardki 125 g
  • Zielona pietruszka  50 g
  • Bazylia 50g
  • Czosnek 1 ząbek
  • Parmezan  50 g
  • Oliwa z oliwek  0/5 szklanki
  • Orzechy włoskie 8 szt.
  • Fasolka szparagowa 200g
  • Zielone szparagi  6 szt.
  • Oliwki czarne  10 szt.
  • Suszone pomidory w oleju 1 mały słoiczek

Sposób przygotowania:

  1. Z bazylii, pietruszki, czosnku, orzechów i oliwy przygotowujemy sos miksując składniki przy użyciu blendera na gładką masę.
  2. Makaron gotujemy i przelewamy wodą.
  3. Szparagi i zieloną  fasolkę blanszujemy w osolonej wodzie i hartujemy warzywa zimną wodą.
  4. Kroimy na mniejsze kawałki. Suszone pomidory kroimy w paski,  a oliwki w kółeczka.
  5. Łączymy wszystkie składniki  i mieszamy z sosem.
  6. Doprawiamy do smaku.

Rada: Pamiętaj wszystkie zielone warzywa wkładamy do wrzątku, a później hartujemy w zimnej wodzie najlepiej z kostkami lodu, dzięki czemu zachowają piękny zielony kolor.

***

Lubella to lider na rynku makaronów w Polsce oraz znany producent wyrobów zbożowych m.in.: płatków śniadaniowych, mąki, kasz i paluszków, a także sosów i dań makaronowych. Produkty Lubelli charakteryzuje wysoka jakość, wyjątkowy smak i pewność efektu od ponad 130 lat. Lubella ciągle rozwija się i czerpie to, co najlepsze z polskiej tradycji oraz wzbogaca ofertę o produkty innowacyjne. Są one niejednokrotnie inspiracją dla eksperymentów w kuchni i zabawy ze smakiem. Marka jest ceniona zarówno przez handlowców, jak i konsumentów.

Z Lubellą każdy może być mistrzem kulinarnym.


[1] Homo Homini - badanie przeprowadzone na grupie 1098 osób w maju 2013, na zlecenie marki Lubella

Źródło: inni Klienci

dostarczył:
netPR.pl