Pracownicy PZU w centrum uwagi

Pracownicy PZU w centrum uwagi

Dodano:   /  Zmieniono: 

Od 3 do 14 czerwca br. odbędą się Dni Pracownika PZU. To najszerzej zakrojona inicjatywa komunikacyjna w historii spółki, skierowana do pracowników. Jej celem jest podsumowanie i ocena zmian, jakie zaszły w PZU w obszarze pracowniczym w ostatnich latach.

W trakcie Dni Pracownika zespół HR wraz z liderami Grupy PZU odwiedzi kilkadziesiąt placówek firmy w całej Polsce. Każdy z pracowników będzie mógł porozmawiać o warunkach pracy w PZU i ocenić poszczególne inicjatywy, których celem jest budowa dobrego miejsca pracy. Wszystko odbędzie się w nieformalnej atmosferze, przy kawie, w wydzielonych przestrzeniach biur (gdzie staną mobilne stoiska dla pracowników).

Skala zmian, których obecnie doświadczamy jest bez precedensu. Zmiany te dotyczą również budowania pozycji PZU jako dobrego miejsca pracy. Liczba nowych rozwiązań wdrożonych w szeroko pojętym obszarze pracowniczym jest ogromna. Dlatego w trakcie Dni Pracownika chcielibyśmy dokonać ich podsumowania i oceny właśnie z perspektywy naszych pracowników mówi Olga Zarachowicz, Dyrektor Zarządzający ds. HR w Grupie PZU.

Tematów do rozmów na pewno nie zabraknie. Jedną z najważniejszych zmian w PZU było wprowadzenie w 2012 roku systemu WOW (Wyniki-Ocena-Wartości), który zastąpił dotychczasowy zakładowy układ zbiorowy pracy i przeniósł PZU w XXI wiek pod względem ewaluacji pracy. W ramach WOW wprowadzony został system premiowy oparty na ocenie realizacji kwartalnych celów, jak również przejrzysty systemu oceny rocznej. W ramach WOW od 2013 roku funkcjonuje także model DNA PZU, którego celem jest m.in. rozwój kluczowych kompetencji pracowników.

Doskonaleniu umiejętności i podnoszeniu kwalifikacji pracowników służy uruchomiony program szkoleń i treningów. W 2013 r. każdy zatrudniony skorzysta średnio z 30 godzin szkoleń stacjonarnych oraz 16 godzin e-learningowych. Dodatkowo, w zależności od stanowiska, pracownicy PZU mają możliwość wzięcia udziału w specjalnych programach szkoleniowych. Należą do nich m.in. PLUS (dobierany specjalnie do indywidualnych potrzeb pracownika), Lider 2.0 (dla wyższej kadry kierowniczej), PZU MBA (dla najlepszych menedżerów) oraz Executive MBA (dla dyrektorów z wieloletnim doświadczeniem zawodowym). Ponadto firma finansuje swoim pracownikom kursy języków obcych, studia podyplomowe i indywidualne szkolenia. Skale działań w tym obszarze najlepiej ilustrują liczby: w zeszłym roku szkolenia e-learningowe przeszło 68 tys. osób. Program PLUS to natomiast 8130 zgłoszeń na szkolenia stacjonarne, 677 planowanych dwudniowych sesji szkoleniowych i 54 programy szkoleniowe dostępne dla większości z ponad 11 tys. pracowników firmy. 

PZU gwarantuje swoim pracownikom nie tylko wynagrodzenie adekwatne do ich zaangażowania,   możliwość ciągłego podnoszenia kwalifikacji ale również szereg benefitów pozapłacowych. Wśród szerokiego wachlarza świadczeń znajdują się m.in. PPE, darmowa opieka medyczna, ubezpieczenie lekowe, zniżki na produkty PZU, bilety do kina, karty sportowe, nisko oprocentowane pożyczki inwestycyjne czy program Benefit Deals.

W ramach działań w obszarze HR PZU powołało również grupę Liderów Zmian TOP 30, składającą się z trzydziestu pracowników firmy, którzy opiniują projekty i wdrażają pozytywne dla pracowników inicjatywy.

Prestiż marki, perspektywy rozwoju, i profity pozapłacowe, to wszystko składa się na to, że PZU, zgodnie z hasłem najnowszej kampanii skierowanej do pracowników, to Pracodawca przez dużo P.

 

Grupa PZU to największa firma ubezpieczeniowa w Europie Środkowej i Wschodniej i jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce. 200 lat tradycji, rating na poziomie A, obecność w WIG20 oraz ponad 3,2 mld zł zysku w 2012 r., czynią z niej jedną z najbardziej stabilnych a zarazem szybko rozwijających się firm w Polsce. W ponad 400 placówkach spółki w całym kraju pracuje 11 tys. pracowników.

Praca w Grupie PZU wiąże się ze stabilnością zatrudnienia a jednocześnie z dużymi możliwościami rozwoju. Pracownicy otrzymują Roczny Plan Rozwoju a ponad 45% rekrutacji zamykanych jest wewnętrznie. PZU oferuje szereg programów rozwojowych m.in. program szkoleń dobranych specjalnie do potrzeb pracownika PLUS i program Lider 2.0, w którym udział bierze już 300 menedżerów. Dofinansowywane są również kursy języków obcych, indywidualne szkolenia oraz studia podyplomowe i MBA.

PZU dba o rozwój zawodowy pracowników, ale troszczy się również o ich zdrowie i bezpieczeństwo, także finansowe. Zatrudnieni mogą zostać zapisani do Pracowniczego Programu Emerytalnego, do którego przekazywane jest dodatkowe 7 proc. z ich pensji. Ponadto otrzymują darmową opiekę medyczną, ubezpieczenie na życie oraz ubezpieczenie lekowe. Każdemu pracownikowi przysługuje również karta Fitprofit oraz możliwość zapisania się do jednej z grup sportowych w ramach PZU Sport Team. W ramach działań prewencyjnych prowadzone są m.in. szkolenia z bezpiecznej jazdy. Co rzadko spotykane, kultura korporacyjna w Grupie PZU gwarantuje zachowanie właściwych proporcji między pracą a życiem osobistym.

W ramach employer brandingu prowadzony jest szereg działań dedykowanych studentom. Konkurs Wiedzą pisane, udział w targach pracy, program Ambasadorów PZU to tylko niektóre przykłady działań skierowanych do żaków. W zeszłym roku w firmie ruszył nowy, scentralizowany program praktyk i staży dedykowany studentom i młodym absolwentom. W jego ramach organizowane są trzymiesięczne praktyki, sześciomiesięczne staże i dziewięciomiesięczne staże dla talentów, tzw. High Potentials. W 2012 r. program umożliwił pracę w Grupie PZU ponad 100 osobom. Ponad 60 proc. z nich zostało w firmie na dłużej. Staże i praktyki rozpoczynają się co roku w dwóch terminach: czerwcu i październiku.

PZU prowadzi również kampanie marketingowe Praca przez dużo P skierowaną do studentów oraz Pracodawca przez dużo P dedykowaną obecnym pracownikom. Na jesieni planowana jest także kampania reklamowa skierowana do profesjonalistów.

W ramach działań CSR, Fundacja PZU zainicjowała program wolontariatu pracowniczego, który ułatwia pracownikom angażowanie się w projekty na rzecz społeczności lokalnych. Firma spełnia najwyższe standardy odpowiedzialnego i zrównoważonego zarządzania, co potwierdza obecność PZU w składzie Indeksu RESPECT - indeksu spółek odpowiedzialnych społecznie na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

 

inf

Źródło: Grupa PZU

dostarczył:
netPR.pl