Oswoić CSR

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.plŹródło:InfoWire.pl

Społeczna odpowiedzialność biznesu to temat wciąż obcy wielu polskim przedsiębiorcom. Raport Przedsiębiorcy w Polsce opublikowany przez Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan nie pozostawia złudzeń mało wiemy o CSR, a bardzo chcielibyśmy go zastosować w praktyce. Jak to zrobić, żeby przyniósł nam wymierne korzyści, a nie szkodę?

Według badania przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Klon Jawor w 2011 roku, jedynie 30,7% respondentów spotkało się z terminem CSR, ale za to 60,3% widzi korzyści ze stosowania go w przedsiębiorstwie. Nietrudno zgadnąć, że ten rozdźwięk w konsekwencji będzie powodował nieporozumienia, co do faktycznego wdrożenia społecznej odpowiedzialności w praktyce.

Dalsza część raportu potwierdza te obawy. Na pytanie czy firma konsultuje ze społecznością lokalną decyzje inwestycyjne, które mogą mieć na nią wpływ, aż 70% respondentów zaprzeczyło. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku pytania o mechanizmy przeciwdziałające korupcji. Niemalże 80% przedsiębiorstw nie stosuje działań tego typu. Mniej niż 50% przedsiębiorstw konsultuje z pracownikami najważniejsze decyzje dotyczące firmy, a 80% nie zapewnia odpowiednich warunków pracy osobom niepełnosprawnym.

Wniosek, jaki się nasuwa wskazuje na to, że przedsiębiorcy bardzo chcieliby wprowadzać dobre praktyki PR, jednak niekoniecznie są świadomi na czym one właściwie polegają. Problem może się brać również z mnogości możliwości, które rysują się przed podmiotem, który chciałby wdrażać CSR do swojej strategii.

Społeczna odpowiedzialność może bowiem przyjmować różne postaci od kwestowania począwszy, poprzez mecenat, na programach edukacyjnych skończywszy. Firma może się promować poprzez akcje mające na celu dbałość o środowisko naturalne, pomoc osobom niepełnosprawnym, czy właśnie edukację dzieci, młodzieży, czy osób starszych. Takie działania mogą w skuteczny sposób zwiększyć konkurencyjność naszej firmy na rynku, a tym samym realnie podnieść zyski. Jednak aby tak się stało, należy zarezerwować tym praktykom stałą pozycję w naszym planie promocyjnym.

 

Jeśli zamierzamy wdrożyć praktyki CSR, należy pamiętać że to nie jest działanie doraźne, a stała strategia, która z czasem wypracuje oczekiwane efekty, Rezultaty poprawnie prowadzonej polityki CSR są wypadkową misji jaką przedsiębiorstwo realizuje w biznesie, warto na nie pracować i cierpliwie czekać  komentuje Tomasz Orzechowski, CEO GRUPA 365NET. 

 

O jakie podstawowe elementy może chodzić? Należy przede wszystkim zwrócić uwagę na to, w jaki sposób funkcjonuje nasze przedsiębiorstwo wewnątrz. Czy pracownicy otrzymują wypłatę na czas? Czy pracownicy (zwłaszcza niepełnosprawni) mają zapewnione odpowiednie warunki pracy? Czy nasi pracownicy identyfikują się z misją, polityką firmy? Na te i inne pytania należy odpowiedzieć, zanim podejmiemy się szerszej działalności CSR. Odpowiedzialność to przede wszystkim solidne fundamenty.

GRUPA 365 NET to innowacyjna agencja działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
 
NR1WINTERNECIE.pl to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

 

 

 

Źródło: GRUPA 365 NET

dostarczył:
netPR.pl