Projektanci na start: kto podbije polski rynek mody

Projektanci na start: kto podbije polski rynek mody

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło: InfoWire.pl

Nowatorskie podejście do mody, świetny warsztat krawiecki, wyjątkowa umiejętność łączenia różnorodnych tkanin, oryginalne pomysły tego z pewnością nie zabrakło uczestnikom castingów do  talent show Projektanci na start. Aneta Kręglicka (przewodnicząca jury) oraz pozostali jurorzy - Marek Straszewski i Mona Kinal mieli twardy orzech do zgryzienia.

Do Centrum Promocji Mody w Łodzi przyjechała setka osób z całej Polski i nie tylko. Swoich sił w programie chcieli spróbować zarówno projektanci z dużych miast, jak i z mniejszych miasteczek  - m.in. z  Warszawy, Krakowa, Poznania, Zabrza, Rzeszowa, Gdańska, Dobrzycy, Słubic, Głogowa, Rybnika. Byli nawet projektanci z Tel Awiwu i Londynu. A wśród nich prawdziwe talenty i osobowości. Monę Kinal zachwycił m.in. Pjotr, który zaprezentował wielofunkcyjną kolekcję basic, w tym na przykład koszulkę, która jednocześnie może być sukienką i szalem oraz Kamil z propozycją świetnie skrojonych płaszczy i marynarek. Marka Straszewskiego rozbawiła ozdobna tiulowa sukienka, przypominająca mu ukochane kreacje jego 4-letniej córki. Swoim optymizmem spore emocje jurorów wzbudziła też projektantka na co dzień pracująca w dużej korporacji odzieżowej, zajmująca się tam jedynie dodatkami. Niezwykle intrygujący był najstarszy projektant na castingu 54-latek, który w wieku 45 lat skończył ASP. Pojawilo sie też wiele innych ciekawych osobowości, dla których projektowanie to pasja. Wszyscy zaproszeni bardzo rzetelnie i profesjonalnie przygotowali się do castingu. Przywieźli więcej pomysłów niż oczekiwali organizatorzy. Niektórzy zabrali ze sobą modeli, a także bliskich i przyjaciół. Przed trzyminutową prezentacją szlifowali wystąpienia i kreacje do ostatniej chwili. Nie mieli tremy przed kamerą. Jurorzy byli zachwyceni różnorodnością kreacji, które przywieźli. Było sporo mody streetowej, ubrań casualowych, ale też kreacji minimalistycznych i eleganckiej klasyki. Pojawiło się również wielu twórców mody scenicznej i teatralnej oraz mniej lub bardziej spektakularne kreacje na czerwony dywan. Niektóre z propozycji nadawały się do natychmiastowego wprowadzenia do sprzedaży.

Dlatego jurorzy talent show Projektanci na start nie mają wątpliwości, że program wylansuje nowe nazwiska i marki, które już niebawem zabłysną na polskim rynku mody. W gronie setki osób, które przyjechały na castingi dostrzegli i świetnie zapowiadających się projektantów. - Reprezentuję stronę biznesową mówi Mona Kinal, Fashion Director Mostrami.pl, nowoczesnego sklepu internetowego z ofertą najlepszych polskich projektantów. - W programie szukam projektantów, którzy w swojej pracy nie ograniczają się wyłącznie do aspektów twórczych, ale myślą kompleksowo - o sprzedaży, promocji, marce. Takich, którzy swoją pracę traktują poważnie i myślą perspektywicznie, bez względu na to ile mają lat. Takich, którzy projektują rzeczy do noszenia, z myślą o konkretnym odbiorcy, tworzą produkty, które są lub będą warte swojej ceny, a płaci się m.in. za materiał, jakość wykonania oraz wykończenia, oryginalność projektu. Szukam tworców, którzy w programie pod okiem specjalistów - tak jurorów jak i doświadczonych projektantów - rozwiną swoje umiejętności, by w rezultacie z powodzeniem wejść do grona najlepszych w branży - podkreśla.

Z kolei Aneta Kręglicka, przewodnicząca jury wskazuje: - Za sukcesem marek nie stoi wyłącznie geniusz designera, dyrektora kreatywnego, inwestycja czy grono ekspertów mówi Aneta Kręglicka, przewodnicząca jury. - Sukces marki wynika z połączenia praw marketingu, dokładnej analizy coraz bardziej wymagającego klienta oraz realnych założeń sprzedażowych. Pomysł i determinacja to nie wszystko, przede wszystkim liczy się marketing. Chcemy pomóc projektantom również w tym obszarze. Projektanci na start to nie tylko talent show, to program ekspercki, dający uczestnikom szansę prezentacji i wypromowania się, ale również umożliwiając im  rozwój i naukę - podkreśla.

- Ich biznesowy sukces może w przyszłości zmienić polską ulicę, która ciągle jest za szara, nudna i po prostu brzydka. Dlatego dla mnie tak ważny jest wymiar estetyczny. Tutaj będę bezkompromisowy mówi Marek Straszewski. Musimy o tym pamiętać, żeby w przyszłości, wychodząc z domu nie żałować swoich wyborów dodaje, żartując Straszewski.

Jurorzy są zgodni, że podczas castingów pojawiło się wiele utalentowanych osób, których prace i prezentacja udowodniły, że są na dobrej drodze, by wejść na rynek komercyjny. Są zdeterminowani, zdolni, błyskotliwi, odpowiedzialni i pracowici przekonuje Mona Kinal. - Mają pomysł na siebie i swoją pracę. Do ścisłej 12-ki wybraliśmy tych najlepszych nie kryje zadowolenia z castingów Mona Kinal.

Zmagania tej najciekawszej dwunastki będzie można śledzić w FOX Life już w październiku. Program Projektanci na start to pierwszy taki na rynku polski modowy talent show o zmaganiach projektantów. Jest również pierwszą lokalną produkcją stacji FOX Life, którą realizuje ATM Grupa SA. Program poprowadzi Marcelina Zawadzka, od dziesięciu lat modelka, zdobywczyni korony Miss Polonia. Natomiast udział w Projektantach na start to bilet do kariery w świecie mody. Na zwycięzcę czeka m.in. autorski pokaz na Designer Avenue podczas Fashion Week Poland w Łodzi, kontrakt z Mostrami.pl nowoczesnym sklepem internetowym z ofertą najlepszych polskich projektantów oraz promocja na łamach magazynu InStyle.

 

Informacje dodatkowe:

 

FOX International Channels (FIC) jest międzynarodową spółką multimedialną należącą do 21st Century FOX, która jest odpowiedzialna za opracowywanie, produkcję oraz dystrybucję ponad 300 należących w całości lub w większej części kanałów rozrywkowych, sportowych, lifestylowych, dokumentalnych oraz filmowych w 48 językach na terenie Europy, Ameryki Łacińskiej, Azji i Afryki. Do głównych marek wchodzących
w skład portfolio FIC należą FOX, FOX Life, FOX Sports oraz National Geographic Channel. Kanały filmowe należące do spółki to FOX Movies, FOX Movies Premium, Star Chinese Movies oraz Moviecity. Za pośrednictwem tych kanałów oraz ich wersji mobilnych, nieliniowych oraz wysokiej rozdzielczości (HD) docieramy do 1.6 miliarda gospodarstw domowych na całym świecie. Ponadto FIC jest właścicielem i zarządcą dwóch studiów producenckich, które produkują tysiące godzin programów na potrzeby własnych kanałów oraz dla firm zewnętrznych.

FIC Poland w swoim portfolio posiada kanały FOX, FOX Life, National Geographic Channel i Nat Geo Wild, które są nadawane również w wersji HD oraz kanał dla dzieci BabyTV.

FOX Life to kanał rozrywkowy pełen silnych emocji i optymizmu. FOX Life przedstawia historie, które angażują poprzez wyraziste postaci i tematy bliskie polskiemu widzowi. Zróżnicowana oferta stacji zawiera zarówno najbardziej popularne seriale, które zdobyły rzesze fanów na całym świecie jak i programy rozrywkowe, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom widzów poszukujących pozytywnej i relaksującej oferty programowej. Znakomita większość programów prezentowana jest widzom po raz pierwszy w Polsce.

 

ATMGrupa to największy działający od 1992 roku niezależny polski producent telewizyjny. Obecnie najbardziej znany z seriali takich jak Ranczo, Ojciec Mateusz, Pierwsza miłość, Świat według Kiepskich, Galeria czy Na krawędzi. Jako jedyna firma w tym sektorze w Polsce dysponuje własnym zapleczem techniczno logistycznym, umożliwiającym świadczenie pełnej gamyusługw zakresie przygotowania i produkcji programów telewizyjnych (studia telewizyjne, sprzęt zdjęciowy transmisyjny i sceniczny). Spółka produkuje programy telewizyjne na zlecenie m.in. Telewizji Polsat, Polskich Mediów (TV4) oraz Telewizji Polskiej. Więcej na atmgrupa.pl oraz na facebook.com/grupaatm.

Źródło: ATM GRUPA S.A.

dostarczył:
netPR.pl