Obraz ważniejszy niż tysiąc słów? Ekipa Facebooka coraz bardziej stara się wykorzystywać tę prawidłowość podczas udoskonalania swojego portalu. Aktualnie trwają prace nad przyciąganiem wzroku użytkowników reklamami.
Facebook ogłosił wprowadzenie kolejnych zmian dotyczących wyświetlanych reklam, a mówiąc dokładniej ich rozmiarów. Usprawnienia te mają na celu uczynić formaty reklamowe bardziej spójnymi oraz stanowić ułatwienie dla reklamodawców. Od tej pory nie będzie konieczne tworzenie różnych rozmiarów grafik, pod różne docelowe miejsca ich zamieszczenia.
Jak wyjawił w miniony wtorek Joe McCormack, Adquant CEO i jeden z PMD Facebooka, news feed jest miejscem, w którym użytkownicy sprawdzają aktualności, dotyczące m.in. tego co lubią i robią ich znajomi. Jest to więc świetne medium do zamieszczania reklam, które uzyskują wyższe interakcje i lepsze rezultaty. Ponieważ nowe formaty reklamowe są zorientowane na cel, np. promowanie ofert, Facebook dąży do usprawnienia prac reklamodawców, oferując im takie formaty, które spotkają się z ich zainteresowaniem i zaspokoją ich marketingowe potrzeby.
Teraz, kiedy użytkownik lub konkretny profil udostępni link, zdjęcie zajmie w news feedzie więcej miejsca niż do tej pory. Optymalny rozmiar nowego formatu to 1200x627px, w wersji minimalnej 560x292px. Powiększony 3.5 razy obraz będzie atrakcyjniejszy dla użytkowników, tym samym bardziej angażujący. Po kliknięciu na obraz, czy też wyświetlający się przy linku tekst, użytkownik zostanie przekierowany na stronę, do której prowadzi odnośnik, dzięki czemu wzrośnie CTR (click-through rate). Portal opublikował dodatkowo specyfikację[1] , określającą ilość tekstu w nowych reklamach. Rekomendowane są posty zawierające linki, które zwiększą konwersję na poszczególne strony oraz wygenerują leady.
Takim posunięciem Facebook stara się przyzwyczaić użytkowników do spędzania większej ilości czasu na przeglądaniu zawartości (pełnej reklam) strony z aktualnościami, niż na odwiedzaniu konkretnych profili i znajomych mówi Dominika Chłopicka, Social Media Manager GRUPA 365 NET. Na pierwszy rzut oka większe obrazy mogą wydawać się atrakcyjniejsze dla Facebookowiczów, gdyż pomogą zwizualizować tematykę postu oraz przyczynią sią do jego lepszego zrozumienia. Z czasem ich obecność może jednak wywoływać frustrację użytkowników, gdy po nieumyślnym kliknięciu w tekst przy linku zostaną przekierowani na stronę reklamodawcy dodaje.
Czy zaproponowane zmiany zwiększą zaangażowanie użytkowników portalu? Przekonamy się już niebawem w praktyce.
Załącznik [1]: https://www.facebook-studio.com/fbassets/resource/82/UpdatedAdsandSponsoredStoriesGuideasofSept102013.pdf
Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl
http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net