Kierowca WRC będzie się ścigał w Volkswagen Castrol Cup

Kierowca WRC będzie się ścigał w Volkswagen Castrol Cup

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło: InfoWire.pl

Na zaproszenie firmy Castrol w szóstej rundzie Volkswagen Castrol Cup, na torze Hungaroring pod Budapesztem, wystąpi gwiazda zespołu Volkswagen Motorsport, Andreas Mikkelsen. Czy czołowy rajdowiec położy na łopatki kierowców startujących w tym cyklu od początku?

Andreas Mikkelsen to jeden z trzech kierowców wspieranego przez Castrol zespołu Volkswagen Motorsport, startującego w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata WRC. Zadebiutował w RSMŚ w 2006 roku i jeszcze przed ukończeniem 18 lat zdobył pierwsze punkty w rajdzie WRC (był piąty w Rajdzie Szwecji w 2006 roku). Jest dwukrotnym mistrzem serii Intercontinental Rally Challenge (2011 i 2012).

W klasyfikacji generalnej Volkswagen Castrol Cup po pięciu rundach prowadzi Mateusz Lisowski (374 pkt), przed Rasmusem Marthenem (315 oczek) i Janem Kisielem (311 pkt). Za tą trójką są kolejni kierowcy z niewielką stratą, a ponieważ na Węgrzech można zdobyć maksymalnie 120 punktów, sytuacja w tabeli może się radykalnie zmienić.

Lider klasyfikacji VW Castrol Cup, Mateusz Lisowski jest pewny, że Andreas Mikkelsen będzie szybki. To dwie zupełnie różne dyscypliny motorsportu, według mnie łatwiej jest przejść z wyścigów do rajdów niż odwrotnie. Na szczęście dla Andreasa rajdowca ze światowej czołówki akurat tor Hungaroring konfiguracją przypomina szybki, techniczny oes podczas rajdu prognozuje Lisowski. Podobną opinię ma Jan Kisiel: W wyścigach liczy się precyzja, znalezienie odpowiedniego punktu hamowania, pokonywanie zakrętu 'na raz'. Zwłaszcza to ostatnie mocno różni się od jazdy w rajdach, gdzie zawodnicy niemal cały czas kręcą kierownicą. Jeśli Andreasowi uda się znaleźć właściwy rytm, na pewno pójdzie mu dobrze. Ale ja zrobię wszystko, by dojechać do mety przed nim zapowiedział trzeci zawodnik po pięciu eliminacjach.

Dziś 24-letni Norweg jeździ Volkswagenem Polo R WRC, autem mniejszym i mocniejszym od Volkswagena Golfa GTI, którym przyjdzie mu się ścigać w nadchodzący weekend. Kolejną różnicą jest napęd Polo R WRC ma napęd na cztery koła, podczas gdy w Golfie GTI napędzana jest przednia oś. Polo R WRC dysponuje mocą 315 KM, pucharowy Golf 260 KM. Jednak dzięki systemowi push-to-pass Golf jest w stanie niemal dorównać mocą rajdowemu Polo naciśnięcie przycisku na kierownicy dodaje 50 KM na dziesięć sekund. Każdy z zawodników Volkswagen Castrol Cup ma 19 takich zastrzyków mocy na wyścig.

Źródło: BP Europa SE, Oddział w Polsce

dostarczył:
netPR.pl