- Grupa Generali Polska wyróżniona tytułem Lider Informatyki w konkursie organizowanym przez magazyn Computerworld
- Generali nagrodzone za 4 wdrożenia informatyczne: Konta Klienta, portalu sprzedażowego Merkury 2.0., Systemu Windykacyjnego DCS oraz aplikacji mobilnej GeneraliAuto
- Grupa Generali doceniona za strategiczne podejście, które umożliwia najlepsze odczytanie potrzeb klientów
- Wyróżnione wdrożenia elementem nowej 1_2_3_4 Strategii biznesowej Generali, w której umiejętne wykorzystywanie nowych TECHNOLOGII jest jednym ze strategicznych kierunków rozwoju firmy
Warszawa, 2 października 2013 r. Grupa Generali Polska została wyróżniona tytułem Lider Informatyki 2013 w kategorii Bankowość i Finanse w XVII edycji konkursu Lider Informatyki organizowanego przez magazyn Computerworld pod patronatem Ministerstwa Gospodarki. Jury konkursu, składające się z ekspertów w branży IT, doceniło Grupę Generali za 4 wdrożenia informatyczne: systemu informacyjno-transakcyjnego - Konto Klienta, portalu sprzedażowego Merkury 2.0., Systemu Windykacyjnego DCS oraz aplikacji mobilnej Generali Auto, reprezentując strategiczne podejście, które umożliwia najlepsze odczytanie potrzeb klientów.
- Jednym z fundamentów pięcioletniej 1_2_3_4 Strategii biznesowej Generali jest mądre wykorzystanie nowych technologii poprzez tworzenie rozwiązań, które będą wspierały nie tylko rozwój sprzedaży, ale także budowały satysfakcję Klientów. Z nieukrywaną przyjemnością przyjęliśmy wiadomość o przyznaniu nam tak prestiżowego wyróżnienia. Nagroda pokazuje bowiem, że wdrożone przez Grupę Generali w Polsce rozwiązania informatyczne zdobyły uznanie nie tylko naszych klientów i partnerów biznesowych, ale także tak prestiżowego gremium ekspertów branży IT jak Jury konkursu Lider Informatyki 2013. mówi Prezes Zarządu Grupy Generali w Polsce, Artur Olech.
Konkurs Lider Informatyki organizowany był po raz siedemnasty. Przez ponad 15 lat swojego istnienia zyskał szacunek oraz prestiż w środowisku profesjonalistów IT. Jego celem jest wyłonienie przedsiębiorstw oraz instytucji publicznych, które najlepiej potrafią wykorzystać rozwiązania informatyczne w swojej działalności. Wyboru zwycięzców dokonuje niezależne Jury, powołane przez redakcję magazynu Computerworld.
Jury konkursu oceniało jakość, innowacyjność oraz terminowość zgłoszonych przez Generali wdrożeń. Spośród kilkudziesięciu firm i instytucji, które walczyły o tytuł Lidera Informatyki 2013, Jury w pierwszym etapie selekcji wybrało 17 finalistów. W kategorii Bankowość i Finanse pretendentami do tytułu Lidera Informatyki, poza Grupą Generali, był Bank Pekao SA oraz ING Bank Śląski.
Grupa Generali została wyróżniona za 4 wdrożenia informatyczne:
- system informacyjno-transakcyjny - Konto Klienta,
- portal sprzedażowy Merkury 2.0.,
- aplikację mobilną Generali Auto,
- system Windykacyjny DCS,
które według kapituły konkursu reprezentują strategiczne podejście, które umożliwia najlepsze odczytanie potrzeb klientów.
- To dla nas bardzo ważne wyróżnienie zarówno na rynku ubezpieczeniowym, jak i informatycznym. Tytuł Lidera Informatyki potwierdza innowacyjność, wysoką jakość oraz zasadność wdrażanych przez nas rozwiązań. Dowodzi również zdolności do współpracy na płaszczyźnie Biznes - IT. powiedział Przemysław Pietrzyk, Dyrektor Departamentu IT w Grupie Generali.
* * *
Generali Auto to innowacyjna aplikacja na smartfony i tablety, która wspiera użytkowników w przypadku wystąpienia wypadku komunikacyjnego, pozwala na uproszczone zgłoszenie szkody komunikacyjnej, majątkowej a także szkód osobowych z grupowych ubezpieczeń na życie. Poza podstawowymi funkcjonalnościami, dzięki aplikacji Generali, użytkownicy mogą samodzielnie dokonać kalkulacji składki ubezpieczenia pojazdu. To narzędzie ma także dodatkowy wymiar pozwala uniknąć zakupu pojazdu o niepewnej historii szkodowej oraz dokonać jego wstępnej, szacunkowej wyceny. Generali Auto dostępna jest za darmo na platformach App Store i Google Play.
* * *
Konto Klienta to system informacyjno-transakcyjny Generali, który pozwala Klientom na szybki dostęp do informacji oraz intuicyjne zarządzanie swoimi polisami. System zapewnia Klientom dostęp do wszystkich produktów życiowych, a także do swoich kont emerytalnych IKE oraz IKZE przez 24h na dobę, siedem dni w tygodniu. Konto Klienta zostało wzbogacone o wnioski i wzory dokumentów niezbędnych Klientowi do sprawnej komunikacji z ubezpieczycielem, a także sekcję FAQ, w której może on znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane ubezpieczycielowi pytania.
* * *
Merkury 2.0. to przygotowany z myślą o agentach i multiagentach system portalowy, służący do sprzedaży ubezpieczeń majątkowych. Merkury 2.0. daje agentom innowacyjną w skali polskiego rynku możliwość łączenia wybranych przez Klienta różnych typów ubezpieczeń w jeden dedykowany pakiet. Dzięki wprowadzeniu szybkiej ścieżki Merkury 2.0 znacząco przyspiesza proces wystawiania polis dla szerokiej gamy produktów. Innowacją na skalę polskiego rynku ubezpieczeń jest także wyjątkowa funkcjonalność systemu, wprowadzająca wykorzystanie podpisu elektronicznego, co daje możliwość wygenerowania dokumentu również na smartfonach i tabletach.
* * *
System Windykacyjny DCS to platforma do zarządzania procesami windykacyjnymi. Platforma pozwoliła na zwiększenie efektywności i umożliwiła całościowe spojrzenie na dłużnika. Dzięki swoim funkcjom DCS stał się także nieodzownym narzędziem planistycznym dla każdego windykatora. Inteligentne zaczytywanie szkód oraz integracja z system księgowym pozwoliły na daleko idącą automatyzację żmudnych czynności administracyjnych. System pozwala także na sprawny monitoring całego procesu windykacyjnego. Ponadto, dzięki modułowej budowie, DCS zapewnia łatwą integrację z systemami partnerów biznesowych Generali.