Poczta Polska wprowadza nową usługę skrojoną dla potrzeb klientów kupujących niewielkie przedmioty w sieci (płyty DVD, CD, książki czy kosmetyki o masie nie przekraczającej 2 kg). Paczka MINI z gwarantowanym terminem doręczenia, jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku e-commerce.
W cenie usługi (7,5 zł) klient otrzymuje dedykowane opakowanie, możliwość nadania paczki o wadze nieprzekraczającej 2 kilogramów z zadeklarowaną wartością do 100 zł oraz gwarantowanym terminem dostarczenia do trzech dni. Nadawca otrzyma także elektroniczne (SMS lub e-mail) potwierdzenie odebrania przesyłki oraz, wraz z adresatem, będzie mógł śledzić ją za pośrednictwem specjalnej aplikacji internetowej.
Klienci wysyłając drobne przedmioty takie jak płyty czy książki, często nie są pewni na jaką usługę się zdecydować - cześć korzysta z oferty paczkowej, część decyduje się na wybór listu poleconego zaznacza Agnieszka Piaskowska, dyrektor Pionu Rozwoju Usług Pocztowych w Poczcie Polskiej. Paczka MINI to produkt, który jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku. Łączy zalety przesyłek listowych i paczek dodaje Agnieszka Piaskowska.
Jak to działa?
Paczkę MINI można nadać jedynie w dedykowanym tej usłudze opakowaniu. Kupić je można w placówce pocztowej, bądź po dokonaniu przedpłaty za pośrednictwem sklepu internetowego wtedy zostanie ono wysłane na wskazany adres do domu, bądź pracy. Po jego otrzymaniu, na stronie Poczty Polskiej, należy wprowadzić dane nadawcy i adresata, a następnie w ciągu maksymalnie 3 dni udać się do placówki i nadać przesyłkę.
Wprowadzenie danych do systemu umożliwi zarówno nadawcy, jak i adresatowi śledzenie przesyłki. Nadawca otrzyma także powiadomienie o jej odbiorze lub odmowie odbioru, a także potwierdzenie przyjęcia przesyłki. Konieczność wprowadzenia numeru telefonu komórkowego albo adresu e-mail adresata umożliwi przesłanie przez Pocztę informacji o nadejściu paczki drogą elektroniczną.