Unikanie drogowych kolizji popłaca bezwypadkowa jazda daje największą szansę na zniżkę przy zakupie komunikacyjnego OC. Firmy ubezpieczeniowe doceniają też lojalnych klientów wynika z tegorocznego badania OC-eń i wygraj, przeprowadzonego przez portal finansowy Bankier.pl. Dzięki głosom internautów powstał ranking najchętniej wybieranych towarzystw.
Wielu kierowców przyzwyczaiło się (a wykazała to już poprzednia edycja badania), że wybiera się to samochodowe OC, które jest najtańsze. Tegoroczne badanie potwierdziło, że cena nadal pozostaje wiodącym kryterium wyboru firmy ubezpieczeniowej (45% wskazań). Drugim silnym źródłem wpływu pozostają agenci ubezpieczeniowi (16%). O połowę mniej osób zdecydowało się na zakup ostatniej polisy pod wpływem rekomendacji znajomych i bliskich (8%).
Na czele firm, które najczęściej wybierają internauci, podobnie jak w ubiegłym roku znalazł się PZU (16,25% głosów). Po piętach depcze mu BRE Ubezpieczenia, które w tym roku zmniejszyło dystans do lidera (13,87%). Trzecie miejsce - tu nowość - MTU (marka Grupy Ergo Hestia).
W tegorocznym rankingu najczęściej wybieranych ubezpieczycieli widać przetasowania względem poprzedniej edycji. To, że w czołówce pojawiają się nowi ubezpieczyciele jest powodem do zadowolenia. Z jednej strony to wyraz wciąż skutecznie toczonej walki o klienta, z drugiej świadomej gotowości klienta do zmiany towarzystwa w razie znalezienia bardziej atrakcyjnej propozycji mówi Malwina Wrotniak-Chałada z Bankier.pl.
Więcej: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Znamy-najpopularniejszych-ubezpieczycieli-kierowcow-3003182.html
Akcję OC-eń i wygraj 2013 wspierali: Rzecznik Ubezpieczonych, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, serwisy otomoto.pl i mojeauto.pl oraz Stowarzyszenie Renault Laguna Klub Polska.