Elektroniczne awizo, skuteczny system śledzenia i ekspansja na rynku e-commerce to efekty realizowanej przez Pocztę Polską strategii rozwoju biznesu pocztowego. O nowościach dla klientów i trendach na rynku pocztowym rozmawiali uczestnicy II Forum Technologicznego Poczta XXI wieku.
Tradycyjny rynek usług pocztowych dynamicznie się zmienia pod wpływem cyfryzacji, szybko rozwijającego się e-commerce i rosnącego dostępu do stacjonarnego i mobilnego Internetu. Dlatego firmy pocztowe coraz większy nacisk kładą na komercyjne e-usługi i e-government. Biznes pocztowy musi się tak zmieniać, aby zapewnić klientom jak największą wygodę i dostęp do produktów on-line.
Poczta Polska z platformą Envelo, oferującą elektroniczne usługi pocztowe i dodatkowe ułatwienia takie jak elektroniczne awizo, system śledzenia przesyłek czy bogatą ofertę dla sektora e-commerce, to odpowiedź na trendy rynkowe powiedział Marek Cynowski, odpowiedzialny za rynek e-commerce w Poczcie Polskiej.
Na tak dynamicznym rynku operatorzy pocztowi mają szansę na skuteczną walkę o klienta. Ich atuty to duży zasięg, rozwinięta służba doręczeniowa, zaufanie do marki i kompleksowa obsługa logistyczna. Zmieniają się również placówki pocztowe. Są wygodniejsze i oferują oprócz tradycyjnych usług także produkty bankowe i ubezpieczeniowe. Coraz więcej operatów ma już kompleksowe usługi e-government. Dla klienta - obywatela to możliwość otwarcia w placówce działalności gospodarczej, poświadczenie profilu zaufanego, uzyskanie wypisów z państwowych rejestrów lub otrzymanie paszportu.
Paczka dostarczona do bagażnika
Wystąpienia w czasie konferencji dotyczyły także nowinek technologicznych. Jako przykład dopasowania do oczekiwań klientów uczestnicy podawali nowe pomysły na dostarczanie paczek. Wśród nich jest np. możliwość pozostawienia paczki w bagażniku auta klienta e-commerce. Po zakupie kurier na podstawie lokalizacji auta zostawia w jego bagażniku przy pomocy klucza cyfrowego zakupiony towar (technologia roam delivery).
Forum Technologiczne Poczta XXI wieku to największe wydarzenie konferencyjne poświęcone zagadnieniom cyfryzacji usług pocztowych, mobilności, poczcie hybrydowej, obsłudze sektora e-commerce, automatyzacji procesów pocztowych i innym innowacjom na rynku pocztowo-kurierskim. W tym roku Poczta Polska była platynowym partnerem tego wydarzenia.