Aż 3 na 4 Polaków niezdrowo podjada między posiłkami, a jednocześnie chciałoby prowadzić zdrowszy tryb życia wynika z badań przeprowadzonych przez IRCenter na zlecenie marki Tymbark. Na rynku pojawiła się właśnie doskonała alternatywa dla batonów, chipsów oraz fast foodów owocowa przekąska FRUKTAJL.
Według badania Co Ci Szkodzi?", aż 74 proc. z nas podjada niezdrowe przekąski. Mamy tego świadomość i deklarujemy chęć poprawy. Pierwszym i najważniejszym krokiem jest zmiana diety na zdrowszą.
- Regularne pory spożywania posiłków, a zarazem krótkie przerwy pomiędzy nimi to jedne z najważniejszych zasad zdrowego odżywiania mówi Aneta Łańcuchowska z Poradni Dietetycznej hälsa, ekspert współpracujący z marką Tymbark. Dlatego pomiędzy trzema podstawowymi posiłkami, które spożywamy w ciągu dnia (śniadanie, obiad, kolacja), powinniśmy umieścić w swoim menu również przekąski, które wzbogacą dietę o składniki odżywcze i witaminy, dodając nam jednocześnie niezbędnej energii.
Idealna przekąska
Jak wynika z badania Co Ci Szkodzi?, Polakom najbardziej zależy na tym, aby zarówno kupno, jak zjedzenie przekąski było łatwe i zajmowało mało czasu (70 proc.). Liczy się dla nas krótki czas przygotowania oraz prostota jedzenia, bez konieczności używania sztućców czy zasiadania do stołu. Ważnym elementem jest również to, aby przekąska miała poręczne opakowanie (54 proc.). Chętnie sięgamy i zdecydowanie lubimy też polskie marki (39 proc.).
Biorąc pod uwagę wszystkie cechy przekąski ważne dla konsumentów oraz istotne z punktu widzenia dietetyków, marka Tymbark znalazła na to rozwiązanie FRUKTAJL. Ten owocowy koktajl to najlepszy pomysł na zdrową i niskokaloryczną przekąskę w poręcznej formie. Występuje w czterech wariacjach smakowych, z których każda butelka to porcja owoców bez dodatku cukru. Jako jedyny produkt tego rodzaju zawiera w sobie w zależności od wariantu smakowego - zarówno kawałki owoców, jak i w przypadku jednego smaku również zbóż! Dzięki wygodnemu opakowaniu (butelka on-the-go) możemy sięgnąć po FRUKTAJL w dowolnym momencie i rozkoszować się owocową przyjemnością bez wyrzutów sumienia. Co ważne, produkt przed otwarciem nie wymaga, aby trzymać go w lodówce, dzięki czemu może spędzić w naszej torebce dowolną ilość czasu, aż znajdziemy idealną chwilę na jego konsumpcję.
O tym, że Polacy szukają zdrowych alternatyw świadczy fakt, że aż 68 proc. wskazuje na walory zdrowotne produktu, jako ważną cechę przekąski. Liczą się również wysoka wartość odżywcza i naturalne składniki. Respondenci zwracają uwagę na skład: zawartość cukru, tłuszczu czy konserwantów. I słusznie. FRUKTAJL, który zawiera kawałki owoców oraz w jednym z wariantów smakowych ziarna zbóż, jest bogatym źródłem błonnika pokarmowego dającego uczucie sytości oraz wpływającego na prawidłową pracę jelit. Jako dietetyk polecam FRUKTAJL wszystkim tym, dla których wartość odżywcza i smak to nierozłączne i niezbędne atrybuty dobrego jedzenia potwierdza Aneta Łańcuchowska.
Zmień przekąskę! Co Ci szkodzi?
Jak zwykle w przypadku, gdy chcemy coś zmienić w życiu, najtrudniej jest zacząć. Na drodze stoi nam szereg przeciwności, które ciężko pokonać bez broni w postaci silnej woli i odpowiedniej motywacji. Wśród tych czynników respondenci najczęściej wymieniali brak czasu, a także lenistwo, które skłaniają do szybkiego zjedzenia słodyczy czy fast foodów.
Respondenci, którzy chcą odżywiać się lepiej, ale nie zmieniają swoich nawyków żywieniowych, argumentują to głównie trudniejszym dostępem do zdrowych przekąsek przyznało to 61 proc. badanych. Na drodze do ideału stoi ponadto cena (50 proc.) oraz przyzwyczajenie do konkretnego typu przekąski (47 proc.) i jej smaku (50 proc.). Inną istotną barierą jest brak odpowiedniej przekąski na rynku zwraca na to uwagę 38 proc. Polaków.
W dobie ciągłego pośpiechu oraz wiecznego deficytu czasowego trudno jest tak zorganizować sobie dzień, aby ściśle przestrzegać harmonogramu spożywania posiłków. FRUKTAJL jest świetnym rozwiązaniem dla tych, którzy chcą prowadzić aktywny tryb życia i jednocześnie chcą odżywiać się regularnie i zdrowo. - Czas od śniadania do obiadu to często najbardziej intensywne godziny w ciągu dnia, a FRUKTAJL na przykład na drugie śniadanie świetnie wkomponuje się w ten zabiegany czas zapewnia Aneta Łańcuchowska. Polecam koktajl owocowy także jako alternatywę na podwieczorek, kiedy chcemy szybko przekąsić coś zdrowego, co da nam siłę wytrwać do wieczornego posiłku.
***
FRUKTAJL owocowa rewolucja przekąskowa Tymbarku
Na rynku przekąsek pojawiła się zupełna nowość od Tymabarku owocowa przekąska FRUKTAJL. To doskonała alternatywa dla batonów, chipsów oraz fast foodów, które tak często podjadamy w ciągu dnia. Smaczny, pożywny a jednocześnie lekki, owocowy koktajl w poręcznym opakowaniu jest idealnym rozwiązaniem między posiłkami.
W ciągu dnia często mamy ochotę na przekąszenie czegoś lekkiego, co zaspokoi głód i pozwoli dotrwać do głównego posiłku. Sięgamy wówczas po wysokokaloryczne słodycze albo słone przekąski, które można szybko wrzucić na ząb. TYMBARK przygotował kontrpropozycję dla tego typu przekąsek, wyjątkową nowość w kategorii FRUKTAJL.
To sycący koktajl owocowy z kawałkami owoców o gęstej konsystencji, w jednym z wariantów dodatkowo wzbogacony w zboża. FRUKTAJL to propozycja dla konsumentów, którzy od przekąski oczekują czegoś więcej, niż tylko zaspokojenia głodu. Szukają czegoś pożywnego, ale jednocześnie niskokalorycznego i naturalnego. FRUKTAJL od Tymbarku to idealne kompozycje owoców, które nie tylko dobrze smakują, ale też nie zawierają ani dodatku cukru, ani konserwantów.
Produkt dostępny jest w czterech ciekawych wariantach smakowych: ananas i kokos, brzoskwinia i mango, śliwka i jabłko oraz truskawka z bananem. Smaki zostały skomponowane w taki sposób, aby każdy mógł znaleźć FRUKTAJL idealnie pasujący do jego gustu.
Owocowy koktajl można mieć przy sobie w każdej chwili i pić go prosto z butelki, dzięki lekkiemu, wygodnemu opakowaniu w formacie one-the-go.
Data wprowadzenia na rynek/start sprzedaży: styczeń 2014
Wsparcie reklamowe od marca b.r. kampania TV, Internet
Cena sugerowana na półce: 2,49 zł.
Typ i wielkość opakowania jednostkowego: butelka plastikowa 250 ml.
Typ i wielkość opakowania zbiorczego: 12 butelek
Informacje o marce TYMBARK
Marka Tymbark to zdecydowany lider na rynku soków, nektarów i napojów w Polsce. To także jedna z najbardziej wartościowych i najlepiej postrzeganych przez konsumentów marek. Na 10 Polaków, aż 9 dobrze zna Tymbark (źródło: Millward Brown SMG/KRC, luty 2013). Tymbark odniósł również sukces na Facebooku, gdzie gromadzi najwięcej fanów w kategorii FMCG.
Firma buduje swoją pozycję poprzez innowacyjność i elastyczność w reagowaniu na nowe wyzwania rynkowe, kreuje trendy i wyznacza nowe kierunki rozwoju. Produkty sygnowane logo Tymbark są znane w prawie 30 krajach na całym świecie, m.in.: w Rumunii, Litwie, Łotwie, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Irlandii, US A, Szwecji, Finlandii, Holandii, na Malcie i Cyprze.
W szerokiej ofercie Tymbarku konsument znajdzie owocowe i warzywne soki 100% bez dodanego cukru, soki 100% dla dzieci, egzotyczną linię Owoców Świata, a także nektary i napoje o wysublimowanych kompozycjach smakowych. Portfolio uzupełniają również napoje Next połączenie soczystych owoców i zielonej herbaty, w nowoczesnym opakowaniu. Wszystkie produkty w ofercie Tymbarku nie zawierają sztucznych barwników ani konserwantów.