Mimo, że promocja za pośrednictwem Facebooka nie jest niczym nowym i często pojawiają się w sieci rozmaite porady dotyczące zwiększenia zasięgu organicznego, angażowania fanów czy zarządzania kampaniami. Co jednak zrobić ma marka, która dopiero startuje na Facebooku? Od czego powinna zacząć?
1. Dostosuj rozmiar zdjęcia w tle do profilowego
Wydawać by się mogło, że nie jest to najważniejsza rzecz, o którą początkujący specjalista social media powinien się zajmować, jednak pamiętajmy o tym, że internauci są przede wszystkim wzrokowcami. Jeśli zależy nam na pozytywnym odbiorze naszego wizerunku w sieci, powinniśmy zadbać o sferę wizualną. Pomoc doświadczonego grafika może naprawdę przechylić szalę na naszą korzyść w tym zakresie, dzięki czemu nasz fanpage będzie wyglądał profesjonalnie.
2. Określ sposób komunikacji
Plan komunikacyjny należy określić przede wszystkim przed zamieszczeniem jakiegokolwiek posta. Stawiający pierwsze kroki w social media często uciekają się bowiem do amatorskich sposobów na szybkie zwiększenie ilości fanów: generowanie lol-contentu, w tym memów, zdjęć zapożyczonych nielegalnie z google, itp. Jeśli na samym początku ustalimy konkretne zasady działania, zniweluje to ryzyko zamieszczenia nieprofesjonalnych treści.
3. Określ jakie wartości chcesz promować
Spore ułatwienie przy poprzednim punkcie stanowi jasne określenie kilku cech, z którymi Twój produkt czy usługa powinna się kojarzyć. Najlepiej określić to na podstawie przykładu. Hipotetyczny ośrodek jazdy konnej mógłby promować się na kilka sposobów. Przede wszystkim mógłby promować zdrowy styl życia, sport i aktywność fizyczną. Z drugiej strony mógłby też koncentrować się na spędzaniu czasu z rodziną, uczenia dzieci podejścia do zwierząt. Niezależnie od tego co wybierzemy, warto aby się trzymać ustalonej wcześniej ścieżki radzi Bartłomiej Pałacki, Social Media Manager GRUPA 365NET.
4. Zaproś znajomych
Być może wydaje się to oczywiste, jednak niektóre sposoby są bardziej skuteczne niż inne. Facebook umożliwia bowiem zautomatyzowane zapraszanie swoich znajomych do polubienia fanpage, z czego wiele osób chętnie korzysta. Nie jest to jednak zbyt efektywne działanie, ponieważ użytkownicy często traktują tego rodzaju powiadomienia jako zwyczajny spam. Najlepiej zapraszając innych do polubienia naszej strony, umieścić informacyjny post w newsfeedzie, a najbardziej skuteczne jest zdecydowanie rozesłanie indywidualnych wiadomości do poszczególnych zainteresowanych. Wprowadzimy dzięki temu osobisty czynnik, który łatwiej przekona innych do chociażby zajrzenia na fanpage.
Tyle, jeśli chodzi o sam początek. Dalej czeka nas bardzo ciężka praca nad nadaniem bardziej określonego kształtu naszego wizerunku na Facebooku. Co jakiś czas warto wracać jednak do tych 4 punktów i próbować wdrażać je na nowo, celem weryfikacji prowadzonych już działań. Social Media cały czas się zmieniają i tylko elastyczność jest w stanie dać nam sukces w tym zakresie.
Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl
http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net