Liberty zyskuje na multikanałowości

Liberty zyskuje na multikanałowości

Dodano:   /  Zmieniono: 

Blisko 300 mln zł (298,1) tyle składki przypisanej brutto zebrała w ubiegłym roku Liberty Direct. Amerykański ubezpieczyciel urósł o 11%. To zasługa zwiększenia o prawie 50% sprzedaży w kanale agencyjnym oraz silnego wejścia w segment produktów majątkowych.

Przychody firmy wywindowała tradycyjna sprzedaż dobrowolnych polis komunikacyjnych. Oferuje je obecnie ponad 4 tys. agentów. Część z nich to przedstawiciele ogólnopolskich multiagencji. Równocześnie jednak firma pozyskała do współpracy wielu regionalnych partnerów, co pozwoliło na dynamiczny wzrost.  Stało się to możliwe  dzięki inwestycjom w rozwój struktur sprzedaży.

Wprowadzona w ubiegłym roku strategia dywersyfikacji portfela to kolejny element, który zdecydowanie pozytywnie wpłynął na osiągnięte rezultaty. Firma, kojarzona dotychczas przede wszystkim z produktami komunikacyjnymi, postawiła również na inne ubezpieczenia majątkowe. Dzięki temu w ubiegłym roku udało się jej aż o 20% zwiększyć liczbę sprzedanych polis mieszkaniowych. Obecnie w tej kategorii produktów oferuje także polisy turystyczne oraz ubezpieczenia skierowane do komisów.

Decyzja o silnym rozwijaniu sprzedaży tradycyjnej pozwoliła nam na istotne zwiększenie dostępności naszych produktów, a co za tym idzie pozyskanie dużej grupy nowych Klientów. Przełożyło się to na dwucyfrowy wzrost, podczas gdy rynek mocno spada. Pokazuje to, że pomimo bardzo dużej konkurencji rynkowej, wybrana przez nas strategia przyniosła oczekiwane efekty komentuje Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct. W nadchodzących miesiącach chcemy utrzymać podobne tempo rozwoju. Obecnie pracujemy nad dalszą dywersyfikacją portfela i zwiększeniem przypisu z ubezpieczeń majątkowych. Dokonujemy również strategicznych zmian w marketingu i sprzedaży przez internet i telefon dodaje Kwieciński.

Rozwój kanału directowego, którego wyniki sprzedaży w znacznym stopniu zależą od prowadzonych działań internetowych i telewizyjnych, ma zapewnić nowa strategia marketingowa oraz wdrożenie innowacyjnych rozwiązań IT. W marcu firma wprowadziła nową platformę komunikacji, której celem jest odświeżenie wizerunku i ocieplenie marki. Korzystając z rozwiązań sprawdzonych w innych branżach, zamiast dotychczasowej statuy firmę promuje animowana postać personifikująca złośliwość losu. Liberty postawiło też na aktywne promowanie  ubezpieczeń opon oraz Assistance, co ma przyciągnąć uwagę konsumentów znudzonych kampaniami skoncentrowanymi wyłącznie na walorach cenowych podstawowych produktów OC i AC.

Liberty Direct to firma ubezpieczeniowa należąca do międzynarodowej Grupy Liberty Mutual Insurance, oferująca usługi dla Klientów indywidualnych oraz małych przedsiębiorstw. Jej oferta obejmuje szeroki zakres ubezpieczeń majątkowych komunikacyjnych oraz mieszkaniowych. Sieć dystrybucji produktów firmy obejmuje ponad 400 multiagencji, kanały bezpośrednie - internet i telefon oraz bancassurance. Strategia Liberty Direct zakłada osiągnięcie pozycji lidera w zakresie jakości obsługi Klienta. Dzięki dynamicznemu rozwojowi w 2012 roku firma wypracowała 268,7 mln PLN składki brutto osiągając jeden z najwyższych wzrostów na rynku. Liberty Direct jest obecna w Polsce od 6 lat.

www.libertydirect.pl

Liberty Mutual Insurance jest międzynarodową grupą ubezpieczeniową świadczącą kompleksowe usługi w 29 krajach Ameryki, Europy i Azji. Firma działa w Stanach Zjednoczonych od 1912 roku i jest na tamtejszym rynku jedną z największych instytucji ubezpieczeniowych, zajmującą 81 miejsce na liście Fortune 500. Liberty Mutual Insurance oferuje pełną gamę produktów ubezpieczeniowych dla Klientów indywidualnych i instytucjonalnych. Jednym z obszarów działalności biznesowej  Liberty Mutual Insurance są ubezpieczenia komunikacyjne dla Klientów indywidualnych. Od kilkudziesięciu lat grupa prowadzi działalność na rynkach międzynarodowych, w tym również w Europie. Jej produkty dla klientów instytucjonalnych oferowane są niemal na wszystkich rynkach europejskich, natomiast w segmencie Klientów indywidualnych grupa Liberty Mutual Insurance obecna jest w Portugalii, Irlandii, Turcji, Hiszpanii, Polsce, a także w Rosji.

www.libertymutual.com 

Źródło: Liberty Direct

dostarczył:
netPR.pl