Okres przedświąteczny to czas zestawień, rankingów i analiz cenowych. Do sklepów pójdziemy po jaja, żur, kiełbasę białą, szynkę, chrzan i inne tradycyjne produkty. To one dominują w świątecznym koszyku cenowym, w którym rolę główną i jedyną odgrywa cena. Mądry wybór dla jednych, smart shopping dla drugich, to zakup produktów jak najwyższej jakości w możliwie najlepszej cenie.
Porównania cen pokazują, że ceny wielu produktów od zeszłorocznej Wielkanocy pozostały niezmienione. Jak podaje prof. Krystyna Świetlik z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej w Warszawie dla portalu nto.pl, ceny rok do roku albo wzrosły niewiele w przypadku wybranych produktów, albo nawet są niższe niż w 2013. Ceny typowo wielkanocnych produktów w Lidlu kształtują się następująco: jaja można nabyć w cenie 6,99 zł za 30 sztuk, rozmiar M, cukier zaś za 1,99 zł za 1 kg. Z kolei chrzan tarty dostępny jest w cenie 1,65 zł za opakowanie 190 g, twaróg sernikowy za 5,99 zł za 1 kg, a margaryna do pieczenia promienna za 0,99 zł za 250 g. Za kilogram świeżej kaczki Pekin w Lidlu przyjdzie nam zapłacić jedynie 7,99 zł, a soczysta szynka wieprzowa, wędzona, parzona dostępna jest w atrakcyjnej cenie 19,99 zł za kilogram, podczas gdy regularna cena tego produktu, do którego wyprodukowania 100 g użyto 104 g szynki, to 29,99 zł (więcej: http://www.lidl.pl/cps/rde/SID-2030944D-626E9806/www_lidl_pl/hs.xsl/oferta.htm?id=263).
Cenna jakość czy cena?
Oferty świąteczne kuszą niskimi cenami, jednak wspomniane rankingi nie uwzględniają danych jakościowych. W Lidlu w parze z atrakcyjną ceną idzie jakość, a świąteczne promocje obejmują produkty zaliczane do tradycyjnie świątecznych. Znajdziemy wśród nich kiełbasę białą parzoną, która dostępna jest w cenie 4,99 zł za 500 g i zawiera co najmniej 87% mięsa wieprzowego, podczas gdy na rynku dostępne są kiełbasy ze znacznie niższą zawartością mięsa. W okresie przedświątecznym proponujemy naszym Klientom produkty tradycyjne, typowo świąteczne oraz te z oferty Deluxe przygotowanej specjalnie na święta, jak na przykład rostbef z wołowiny brazylijskiej. Tym, co szczególnie wyróżnia naszą ofertę, jest wysoka jakość produktów. Gwarantujemy ją na co dzień, nie tylko przed świętami. podkreśla Patrycja Kamińska, PR Manager Lidl Polska. Wśród propozycji Lidla na święta, Klienci znajdą też pomysły na wielkanocne dania Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy, a poza niezbędnymi produktami do pieczenia tradycyjnych ciast, także przepisy Mistrza Polski Cukierników Pawła Małeckiego.
Wielkanoc o smaku Deluxe
W ramach oferty Deluxe Lidl proponuje swoim Klientom przysmaki takie jak filet z piersi gęsi o wyrafinowanym smaku starannego wędzenia w cenie 16,99 za 340 g, filet z piersi kaczki za 8,99 zł za 200 g czy kotlet jagnięcy z kością za 19,90 zł za 400 g. Oprócz tego dużą część świątecznej oferty Lidla stanowią świeże i wędzone ryby np. palia alpejska, dorsz, halibut świeży i wędzony czy pstrąg łososiowy, które również mogą gościć na wielkanocnym stole (więcej: http://www.lidl.pl/cps/rde/SID-C0512724-711C5CD8/www_lidl_pl/hs.xsl/swieza-ryba-4092.htm).
Informacje o firmie:
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje ponad 9000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 500.
Informacje o firmie:
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje ponad 9000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 500.