Początek 2014 roku był najbardziej udany w historii mBanku. Instytucja wypracowała rekordowe dochody podstawowe i zysk netto. Złożyły się na to stabilny poziom dochodów ogółem przy konsekwentnie realizowanej polityce zarządzania kosztami i spadających odpisach na rezerwy kredytowe.
Zysk netto wypracowany przez Grupę mBanku w I kwartale 2014 r. wyniósł 337,8 mln zł i był najwyższym powtarzalnym wynikiem odnotowanym przez bank od początku jego istnienia. Pomimo środowiska niskich stóp procentowych, które tradycyjnie nie sprzyja rekordowym wynikom w sektorze bankowym, z każdym kolejnym kwartałem udaje nam się pozytywnie zaskakiwać rynek mówi Cezary Stypułkowski, prezes mBanku.
Poprawa wyniku odsetkowego była możliwa dzięki znacznemu obniżeniu kosztów pozyskiwania depozytów. Po raz kolejny poprawie uległ również wynik z tytułu opłat i prowizji w I kwartale 2014 r. wyniósł 241,4 mln zł i był o 30 proc. wyższy niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Naszą ambicją była poprawa efektywności mBanku. Szczególnie cieszy więc regularny spadek wskaźnika kosztów do dochodów z 48,3 proc. po I kwartale 2013 r. do 45,0 proc. po trzech miesiącach roku bieżącego tłumaczy Cezary Stypułkowski.
Początek roku przyniósł również znaczący wzrost bazy klientów, zarówno w segmencie bankowości detalicznej (o 59 tys. osób w porównaniu do końca 2013 r.), jak i korporacyjnej (267 nowych firm). Z kolei wartość kredytów i pożyczek udzielonych klientom mBanku po wyeliminowaniu wahań kursów walut zwiększyła się w I kwartale o 3,5 proc. Podobny wzrost (3,9 proc. z wyłączeniem transakcji repo) zanotowano w przypadku depozytów.
Od początku 2014 r. Grupa mBanku raportuje wskaźniki kapitałowe zgodnie z regulacjami Bazylei III. Mimo to pozostały one na wysokim i bezpiecznym poziomie: współczynnik kapitału podstawowego Tier 1 wyniósł 13,6 proc., a łączny współczynnik kapitałowy 16,3 proc. Ponadto w marcu 2014 r. mFinance France dokonało emisji kolejnej transzy euroobligacji o wartości nominalnej 500 mln euro i terminie wykupu w 2019 r.
W zakresie bankowości detalicznej bank uruchomił w lutym br. kolejny element projektu nowego mBanku zbudowaną od podstaw bankowość mobilną. Spotkała się ona z doskonałym przyjęciem przez klientów tylko w pierwszym miesiącu od premiery nowa aplikacja została pobrana ponad 200 tys. razy, a aktywność dotychczasowych klientów w środowisku mobilnym wzrosła dwukrotnie.
mBank został doceniony zarówno przez klientów, jak i zewnętrznych ekspertów. W I kwartale 2014 r. w plebiscycie Złoty Bankier instytucja otrzymała nagrody za najlepsze konto osobiste, najlepszy bank dla firm oraz najlepszy bank w social media. mBank otrzymał też najwięcej wskazań we wszystkich kategoriach plebiscytu i tym samym otrzymał główną nagrodę konkursu statuetkę Złoty Bank. Z kolei nowy serwis transakcyjny został doceniony w konkursie Bank Innovation Awards, organizowanym przez amerykański serwis Bank Innovation. Zdobył również pierwsze miejsce w kategorii Digital Model Bank w plebiscycie organizowanym przez firmę doradczo-badawczą Celent Research, w którym startowało 80 banków z całego świata.