Warszawa, 29 kwietnia 2014 r. W okresie zimowym farmaceuci najlepiej ocenili aktywności promocyjne realizowane przez przedstawicieli aptecznych firmy TEVA promującej Vicks / Vicks SymptoMed (34 proc.).
Działalność promocyjna firmy została najlepiej oceniona również pod względem świadczonego serwisu, dostarczanych materiałów reklamowych, przeprowadzanych szkoleń oraz warunków współpracy.
Pozytywne oceny farmaceutów pozwoliły uzyskać istotną przewagę nad konkurencyjnymi preparatami na rynku, takimi jak Polopiryna (21 proc.), Gripex (15 proc.) i Aspirin (13 proc.).
Uwzględniono 10 najlepiej wypadających marek
Źródło: Dane z VI fali badania Recommendation Tracker Pharmacy (RT Pharmacy) realizowanej w marcu 2014
Pozytywne oceny farmaceutów przełożyły się na rekomendacje apteczne. Produkt Vicks / Vicks SymptoMed zajął drugie miejsce w rankingu najczęściej polecanych preparatów na przeziębienie i grypę. Preparat ten jednocześnie systematycznie zwiększa swoje udziały w rekomendacjach farmaceutów. Od lidera tej kategorii, preparatu Theraflu / Theraflu Extragrip, dzielą go 4 punkty procentowe. W analizowanym okresie, preparat Vicks / Vicks SymptoMed polecało cztery razy więcej farmaceutów niż miało to miejsce jesienią 2012 roku, czyli niedługo po wejściu marki Vicks na polski rynek.
Nie uwzględniono marek, które wskazało mniej niż 3 proc. respondentów (przy pytaniu o najczęściej rekomendowane preparaty).
Źródło: Dane z VI fali badania Recommendation Tracker Pharmacy (RT Pharmacy) realizowanego w marcu 2014 r.
W całym okresie zimowym, farmaceuci najczęściej polecali na przeziębienie i grypę preparat firmy Novartis Theraflu / Theraflu Extragrip.
Informacje o badaniu
Wyniki pochodzą z VI fali badania Recommendation Tracker Pharmacy (RT Pharmacy) instytutu GfK Polonia przeprowadzonego wśród 199 farmaceutów na przełomie lutego i marca 2014 roku. Badanie RT Pharmacy prowadzone jest cyklicznie od jesieni 2012 roku.
GfK
Instytut GfK jest zaufanym źródłem rzetelnych informacji o rynku i konsumentach. Umożliwia podejmowanie trafniejszych decyzji. Łączy pasję badawczą 13 000 ekspertów. Posiada 80 lat doświadczeń w analizowaniu i interpretowaniu danych. Dostarcza analiz, zarówno na poziomie globalnym, jak i rynków lokalnych, w ponad 100 krajach.
Dzięki stosowaniu innowacyjnych rozwiązań łączących technologię i naukę, zmienia "big data" w "smart data", zwiększając przewagę konkurencyjną swoich klientów i jednocześnie wzbogacając doświadczenia i decyzje konsumentów.