WPROST BIZNES: co robią dzieci najbogatszych Polaków

WPROST BIZNES: co robią dzieci najbogatszych Polaków

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. infoWire.pl Źródło: InfoWire.pl

Zamiast opalać się w blasku fortuny rodziców, sami wolą pracować na swój sukces. Jan Olszewski otwiera w Berlinie bary ze zdrową żywnością, Maria Voelkel uczy koronkarstwa, Tomasz Gudzowaty jeździ po świecie i robi zdjęcia, Joanna Jakubas jest absolwentką Royal College of Music w Londynie W nowym WPROST BIZNES - dzieci najbogatszych Polaków, które zrezygnowały z wygodnego życia i posady w rodzinnych firmach.

Ponadto we WPROST BIZNES o tym, czy Inwestycje Polskie ruszą z kopyta i o nowej giełdowej gorączce złota. 

Chcę stworzyć nowego Starbucksa. Jeżeli mi się to uda, na pewno nie wrócę do rodzinnego biznesu deklaruje Jan Olszewski, syn polskich milionerów Solange i Krzysztofa Olszewskich, właścicieli producenta autobusów Solaris. Dwa lata temu rzucił pracę w rodzinnym biznesie, wyjechał do Berlina i z własnych pieniędzy otworzył pierwszą kawiarnię ze zdrową żywnością. Za miesiąc otwiera kolejną. Maria Voelkel nigdy nie zabiegała o to, żeby wepchać się do rodzinnej firmy. Piotr Voelkel, producent mebli VOX z Poznania chciał zrobić to za nią jeszcze kiedy była w liceum. Po pierwszym roku Maria porzuciła studia na technologii drewna, dzisiaj uczy tradycyjnego koronkarstwa. Tomasz Gudzowaty nie chciał przejąć biznesów po zmarłym w zeszłym roku ojcu. Ojcowskie interesy prowadzi wynajęty menadżer, a syn Aleksandra Gudzowatego woli jeździć po świecie i robić zdjęcia. Według majowego raportu firmy badawczej KPMG zaledwie 6,3 proc. dzieci właścicieli firm rodzinnych jest zainteresowanych przejęciem biznesu rodziców. Co z resztą? Jedni zamiast przychodzić na gotowe, wolą osiągnąć coś na własną rękę. Inni boją się, że nie doczekają tego magicznego momentu, kiedy ojciec albo matka będą gotowi oddać im stery w firmie. Dziedzice na swoim w najnowszym wydaniu e-tygodnika WPROST BIZNES.

Na łamach WPROST BIZNES także o tym, że w czerwcu ma ruszyć pierwszy projekt przygotowany przez Polskie Inwestycje Rozwojowe SA. Będzie to wspólne przedsięwzięcie z Lotos Petrobaltic eksploatacja złoża ropy naftowej z dna Bałtyku. A to oznacza, że Ministerstwo Skarbu Państwa będzie musiało niebawem sprzedać akcje wytypowanych spółek na sfinansowanie tej inwestycji. Bo na razie w kasie PIR nie ma pieniędzy na to przedsięwzięcie. Ministerstwo twierdzi, ze jest gotowe do rozpoczęcia procesu. Wartość transakcji zależy od potrzeb PIR, liczby i wielkości realizowanych projektów odpowiada lakonicznie. Pieniądze na cele PIR mają pochodzić ze sprzedaży części akcji państwowych gigantów: PZU, PKO BP i PGE. Spółka Polskie Inwestycje Rozwojowe jest jednym z filarów programu Inwestycje Polskie, który zapowiedział w swoim drugim exposé premier Donald Tusk. Był to październik 2012 r. Inwestycje Polskie to nic innego jak fundusz inwestycyjny na kształt działających już od kilku lat w krajach Europy Zachodniej. Żeby całe przedsięwzięcie miało sens, musi zostać odważnie dokapitalizowane przez Skarb Państwa. Ale dzisiaj sztandarowy program Tuska znajduje się w punkcie zwrotnym. Albo ruszy z kopyta, albo - pisze we WPROST BIZNES Cezary Bielakowski.

We WPROST BIZNES także o nowej odsłonie gorączki złota. Takiego ożywienia na polskim rynku jubilersko-biżuteryjnym nie było od czasu, gdy sześć lat temu Vistula & Wólczanka przejmowała W. Kruka. Wydawało się, że jest już pozamiatane. 40 proc. tortu skupia w swoich rękach trzech wielkich graczy: Apart, Yes i W. Kruk. Resztę rynku dzieli między sobą ok. 10 tys. średnich i małych przedsiębiorców. I taka sytuacja panuje od lat. Teraz  rynek znowu czekają zmiany, bo z giełdy New Connect na główny parkiet GPW przeszła właśnie poznańska spółka Briju. Chcemy dołączyć do wielkiej trójki. Rynek w Polsce nie jest jeszcze poukładany i jest szansa na zawalczenie z konkurencją mówi Przemysław Piotrowski, prezes Briju.  Gieldowa gorączka złota na łamach WPROST BIZNES.

WPROST BIZNES to nowy tygodnik gospodarczy dostępny wyłącznie w formie e-wydania. Tygodnik jest dostępny w formie cyfrowej dla prenumeratorów w systemie dystrybucji e-wydań wydawcy na stronie: ewydanie.wprostbiznes.pl. Magazyn jest także dostępny u wszystkich dystrybutorów prasy cyfrowej oraz na platformach na urządzenia mobilne w formie pojedynczych wydań i prenumeraty. Czytelnicy, którzy kupują papierowe wydanie WPROST, co tydzień znajdą w nim kod dostępu do e-wydania WPROST BIZNES, którym mogą się zalogować na stronie wydawcy.

E-tygodnik WPROST BIZNES jest już również dostępny w aplikacji natywnej, zarówno w App Store, jak i w Google Play.  Aplikacja na iOS jest dostępna pod adresem: https://itunes.apple.com/us/app/wprost-biznes/id861093888?mt=8. Aplikacja na urządzenia z Androidem - pod adresem:https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.wprost.biznes

Ważne linki:

- e-wydanie dostępne  z kodem i główna strona www www.wprostbiznes.pl

- e-wydanie dostępne odpłatnie: www.ewydanie.wprostbiznes.pl

Twitter: www.twitter.com/Wprostbiznes, @WprostBiznes

FB: www.facebook.com/WprostBiznes

LinkedIn: www.linkedin.com/company/wprost-biznes

e-mail: [email protected]

 


dostarczył infoWire.pl
Źródło: Platforma Mediowa Point Group SA

infoWire.pl