Instagram coraz częściej używany jest do celów marketingowych. I słusznie. Daje on bowiem możliwości, których próżno szukać na innych platformach społecznościowych, takich jak Facebook czy Twitter. Podobne efekty oferuje jedynie Pinterest, jednak nadal nie znajduje się on na chociażby zbliżonej pozycji do wymienionych wcześniej. Jak wykorzystać potencjał zdjęć w komunikacji mobilnej?
Za użytecznością Instagrama przemawiają przede wszystkim liczby: miesięcznie ten serwis odwiedza około 1,5 mln unikalnych użytkowników. W Polsce liczbę korzystających z tej platformy szacuje się na ok. 2 mln, a liczba ta wciąż dynamicznie rośnie. W obliczu takich informacji nasuwa się zatem pytanie: Jeśli nie komunikować teraz na Instagramie, to kiedy? Poniżej garść skutecznych porad, aby zacząć swoją przygodę w tym serwisie.
-
Zdjęcia powinny pokazywać Twój produkt w użyciu.
Częstym błędem popełnianym przez marki jest dodawanie zwykłych zdjęć produktowych na białym tle. Nie trzeba chyba tłumaczyć dlaczego takie podejście nie jest zbyt efektywne. Mało atrakcyjne zdjęcia nie przyciągną uwagi odbiorców, a tym samym nie spowodują ruchu na naszym profilu. Warto zainwestować w sesję produktową, aby ukazać produkt w świetle codziennych czynności.
Nasi odbiorcy na pewno odpłacą nam zaangażowaniem, jeśli pokażemy że nasza marka jest blisko ich życia codziennego radzi Bartłomiej Pałacki, Social Media Manager GRUPA365NET Budowanie więzi polega przecież właśnie na znalezieniu tych wspólnych elementów, które łączą naszą markę z odbiorcą dodaje.
-
Używaj hashtagów
O ile na Facebooku hashtagi się nie sprawdzają, o tyle na Instagramie mamy sytuację zupełnie odwrotną. Dzięki tym narzędziom, możemy szybko zauważyć w jakich sytuacjach nasza marka pojawia się na profilach naszych potencjalnych odbiorców. Jednak dużo ważniejszy jest fakt, że hashtagi pozwolą użytkownikom odnaleźć nas. Jakie hashtagi odniosą najlepsze rezultaty? W tym wypadku oryginalność i kreatywność zdecydowanie nie popłaca. Znajdźmy te najpopularniejsze i starajmy się używać tylko tych. Oczywiście powinny być one związane ze światem marki.
Innym ciekawym zastosowaniem tego narzędzia są wszelkiego rodzaju konkursy, gdzie można namówić naszych obserwujących do zamieszczania zdjęć z naszym produktem i określonym hashtagiem. Dzięki temu będziemy mogli łatwo znaleźć te zdjęcia, a tym samym uczciwie nagrodzić zwycięzców. Co ważniejsze jednak, nasi odbiorcy staną się niejako w tym momencie naszymi ambasadorami. -
Zamieszczaj posty o różnych porach
O ile w pozostałych mediach społecznościowych godziny zamieszczania treści mogą być jasno określone, o tyle na Instagramie nie ma takich wyznaczników. Pamiętajmy o tym że jest to mobilna aplikacja, dzięki czemu nasi użytkownicy mają dostęp do niej przez 24h, 7 dni w tygodniu. Eksperymentujmy więc z różnymi porami, aby jak najlepiej dopasować się do naszych obserwujących.
dostarczył infoWire.pl