ROPO jako kolejny punkt dla reklamy online

ROPO jako kolejny punkt dla reklamy online

Dodano:   /  Zmieniono: 

Jak często zdarza Ci się szukać w internecie informacji o produkcie przed jego zakupem? Dziś, między innymi dzięki możliwości wygooglowania niemal wszystkiego, klient ma znacznie większe szanse nabycia produktu, z którego naprawdę będzie zadowolony. Dzięki, a może z winy internetu, proces zakupowy mocno się skomplikował.

Fora, blogi, social media, opinie dostępne na stronach sklepów i w wielu innych zakamarkach internetu - to wszystko pozwala bardzo dokładnie zbadać produkt, którego zakup planujemy. Ile razy odetchnąłeś z ulgą rezygnując z zakupu czegoś, co przed lekturą opinii w internecie wydawało Ci się rzeczą niemal doskonałą? Ile razy to właśnie internet zadecydował o tym, który spośród substytucyjnych produktów wybrałeś? Śledzimy, czytamy, badamy, dzielimy się doświadczeniem, opiniami i spostrzeżeniami. Etap zbierania informacji składający się na cały proces zakupowy zyskał dzięki internetowi znacznie szerszy wymiar. ROPO to już zjawisko powszechne, to też kolejny powód dla którego warto inwestować w reklamę i korzystny wizerunek w sieci komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant GRUPA 365 NET.

ROPO, a więc Research Online Purchase Offline, to nic innego jak poszukiwanie w sieci informacji na temat produktu, który planujemy kupić w sklepie stacjonarnym. Informacje znalezione w internecie mają znaczący wpływ na decyzje zakupowe, chociaż oczywiście wpływ ten jest znacząco różny w zależności od rodzaju produktu. Zgodnie z badaniem Consumer Commerce Barometer: ROPO Scattercharts, do produktów, które kupujemy offline ale prześwietlamy online należą w Polsce na przykład telefony komórkowe, samochody, sprzęt komputerowy, ale także książki. Efekt ROPO coraz silniej widoczny jest również w turystyce. Przed wyborem miejsca pobytu, hotelu czy biura podróży, jak najwięcej chcemy dowiedzieć się o nich z sieci, nawet jeśli zakupu dokonujemy w stacjonarnym biurze podróży. Zgodnie z trendami wzrostu w e- commerce, coraz więcej produktów jednak nie tylko znajdujemy w sieci i tam też zdobywamy o nich informacje, ale również po prostu tam je kupujemy. Do tej kategorii należą między innymi gry i oprogramowanie komputerowe. Są też oczywiście produkty, które kupujemy w internecie, najpierw oglądając je w sklepie stacjonarnym. O takim zachowaniu decyduje zazwyczaj cena, niejednokrotnie korzystniejsza w sieci. Takie postępowanie także zgodnie jest z efektem ROPO, tłumaczonym Research Offline Purchase Online. Oczywiście, zgodnie z przywołanym wcześniej badaniem są też produkty, których nadal szukamy w sklepach tradycyjnych i tam też je kupujemy. Niemniej jednak, ROPO to efekt, któremu przypisać już można znamiona powszechności. To silny argument za koniecznością inwestowania w reklamę online, wtórujący trendom dostrzegalnym w całym e commerce.

Źródło: Badanie Consumer Commerce Barometer: ROPO Scattercharts

www.iabeurope.eu


dostarczył infoWire.pl
Źródło: GRUPA 365 NET

infoWire.pl