Znajdujemy się w szczególnym momencie przemian gospodarczych, tak globalnie, jak i w Polsce. Zmieniają się bowiem modele gospodarowania, modele biznesowe. Zmieniają się szybciej niż nam się wydaje. Skupiamy się na codziennych obowiązkach, na realizacji kwartalnych czy rocznych planów korporacyjnych, a tymczasem tuż pod głównym nurtem biznesowego życia kształtują się wzory biznesowego i społecznego działania, które zaraz wskoczą do głównego nurtu. W jaki sposób powinniśmy przygotować biznes na nowe wyzwania? Konferencja Future Trends 2014 ma za zadanie przygotować Ciebie i Twoją organizację na te zmiany.
Powstają modele współpracy klient-wytwórca bardziej efektywne niż dotychczas mówi Iwona D. Bartczak, dziennikarz i publicysta, prowadząca Future Trends 2014 - Na przykład Rolls Royce proponuje moc-na-godziny" liniom lotniczym. Klient uzyskuje dzięki pakietowi dostęp do technologii turbin gazowych, w której R-R jest światowym liderem, części zamiennych oraz gwarancję wzorowych usług serwisowych, ale nie staje się właścicielem silników. Inny przykład tego jak przemysł produkcyjny przemieszcza się w kierunku usługowego, w którym sprzedaż czy udostępnienie produktu nie jest głównym biznesem. Sprzedaż maszyny do produkcji papieru wygeneruje zysk na poziomie 2-3%, podczas gdy sprzedaż usług powiązanych z obsługą tej maszyny daje zysk pięciokrotnie większy. To możliwe m.in. dzięki Internetowi rzeczy dodaje Iwona D. Bartczak.
Te zmiany to nie jest kwestia 10 lat, lecz najbliższych miesięcy, roku, dwóch lat. Rozwój jest napędzany z jednej strony przez technologię, a z drugiej przez zmiany społeczne, z trzeciej przez nieefektywność dotychczas obowiązującego modelu biznesowego. Teraz, właśnie teraz te zmiany kumulują się i nawzajem stymulują. Tego trzeba być świadomym, jeśli chce się odgrywać ważną rolę a może nawet jakąkolwiek rolę! - w biznesie również za dwa lata. Tą świadomość chcemy szczególnie pobudzić podczas Future Trends 2014.
Wpływ nowych technologii i nowych modeli biznesowych na naszą pracę oraz życie codzienne jest coraz większy mówi Dariusz Sokołowski, co-founder NoNoobs organizatora Future Trends Niezwykle ważne jest żebyśmy wszyscy uczyli się od liderów tych zmian i z sukcesem wdrażali je w naszych firmach i organizacjach. To właśnie na takich konferencjach jak Future Trendschcemy, w formule dyskusji i wymiany myśli, dostarczać jak najlepszą wiedzę osobom działającym w firmach oraz organizacjach dodaje Dariusz Sokołowski.
Korporacje być może nie muszą odejść, ale skończył się dla nich model finansowania oparty na ciągłym wzroście, który powodował de facto pożyczanie pieniędzy z przyszłości. Muszą szybko tworzyć nowe modele. Już mają poważną konkurencję w postaci podmiotów działających na małą skalę, ale za to bardzo licznych. Mały gracz może skutecznie konkurować dzięki rozwojowi technologii, głównie internetowych czy płatności, dzięki rozproszonym źródłom finansowania, oraz dzięki coraz większym obszarom ekonomii współdzielonych zasobów. Na przykład sieci hoteli typu Marriott doskonale konkurują z sieciami społecznościowymi typu Airbnb.
Podczas Future Trends 2014będziemy mieli okazję poznać opinię wielu znakomitych ekspertów mówi Agnieszka Świtkowska, co-founder NoNoobs Razem z Iwoną D. Bartczak konferencję otworzy profesor nauk ekonomicznych Witold Orłowski. Będziemy gościli również wiceprezydenta WarszawyMichała Olszewskiego, Dawida Sokołowskiego twórcę Sieci Sensownego Biznesu, Joachima Sosnicę - prezesa i współwłaściciela Elgór+Zamet, Ewę Łabno-Falęcką dyrektor external affaires w Mercedes-Benz Polska czy Jana Parczewskiego wiceprezesa Innovation Experts, stałego doradcę Komisji Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii (INT) VI kad. Sejmu RP. Spotkania z takimi osobami nie wolno przegapić! dodaje Agnieszka Świtkowska.
Bilety na Future Trends 2014: http://futuretrends.pl/rejestracja-na-konferencje
Program Future Trends 2014: http://futuretrends.pl/program
Prelegenci Future Trends 2014: http://futuretrends.pl/prelegenci
dostarczył infoWire.pl