W Polsce rozpoczyna swoją działalność Crowdcube.pl pierwsza na świecie platforma crowdfundingu udziałowego (inwestycyjnego) działająca od 2011 roku w Wielkiej Brytanii. Płatforma łączy przedsiębiorców właścicieli ciekawych projektów biznesowych szukających kapitału na ich realizację z potencjalnymi inwestorami zarówno osobami prywatnymi, jak i firmami, dając możliwość zainwestowania kwoty min. 50 zł w zamian za udziały we wspieranym przedsięwzięciu. Oferta Crowdcube pozwala na pozyskanie przez przedsiębiorców środków od inwestorów w ciągu 60 dni.
Crowdcube w Wielkiej Brytanii odniósł ogromny sukces. W ciągu niespełna 3 lat działalności przedsiębiorcy szukający środków finansowych na dalszy rozwój przedsięwzięć biznesowych w tym sami założyciele Crowdcube - pozyskali łącznie ok. 25,4 miliona funtów od ponad 72 tysięcy zarejestrowanych na Crowdcube inwestorów, finansując aż 121 przedsięwzięć biznesowych. Jako spółka-córka będziemy czerpać z doświadczeń naszego brytyjskiego założyciela, jednocześnie dbając o pełną adekwatność modelu biznesowego do polskich realiów i norm prawnych podkreśla Radosław Ziętek, prezes Crowdcube Polska.
Platforma Crowdcube jest praktycznym narzędziem dla przedsiębiorców, szczególnie dla firm rozpoczynających swoją działalność (tzw. start-up) i tych na wczesnym etapie rozwoju. Jest alternatywą do tradycyjnych i często mniej dostępnych dla przedsiębiorców dróg pozyskiwania kapitału na rozwój (np.: pożyczki bankowe, fundusze venture capital, itp.). Istotnym wyróżnikiem Crowdcube jest pomoc oferowana w ramach współpracy spółkom poszukującym inwestorów.
Crowdcube to nie tylko narzędzie, platforma do zaprezentowania oferty. To także a może przede wszystkim swego rodzaju inkubator sukcesu biznesowego. Zanim start-up trafi na Crowdcube i będzie szukał pieniędzy na rozwój musimy mieć pewność, że jego twórcy są dobrze przygotowani do sprzedania swojego pomysłu potencjalnym inwestorom. Wiemy, jakie informacje chcą dostać inwestorzy dlatego stworzyliśmy szereg standardów w zakresie prezentowania danych finansowych oraz potencjału marketingowego danego przedsięwzięcia, które muszą być spełnione przez firmy szukające finansowania. tłumaczy Radosław Ziętek. Crowdcube aktywizuje również potencjalnych i faktycznych inwestorów dając im możliwość kontaktu z przedsiębiorcą i przekazania mu uwag, czy też spostrzeżeń dotyczących jego biznesu. Taki mentoring jest często równie dużo wart, co pozyskany kapitał.
Na Crowdcube inwestorem może zostać zarówno doświadczony inwestor, ale także osoby mniej doświadczone na polu inwestycyjnym (np.: rodzina, znajomi, czy partnerzy biznesowi przedsiębiorców). Inwestując i obserwując rozwój firmy, mogą czuć się współtwórcami jej sukcesu.
Crowdcube w Polsce daje szanse szerokiej grupie społecznej dołączenia do grona inwestorów kapitałowych, czyli ludzi, którzy jednocześnie przyczyniają się do rozwoju przedsiębiorczości i innowacyjności, a także mają szansę zarobić za pomocą własnego kapitału. Internetowa platforma w sposób optymalny prezentuje potencjalnym inwestorom zgłoszone i wyselekcjonowane projekty biznesowe, których twórcy szukają dofinansowania. To szansa dla małych i średnich spółek, które na tradycyjnym rynku kapitałowym pozostają w zasadzie bez szans na środki inwestycyjne. Wierzmy, że projekt ten zostanie odebrany w Polsce jako bardzo atrakcyjne, przyjazne użytkownikom i skuteczne źródło inwestycyjne. dodaje Radosław Ziętek.
Podobnie, jak w Wielkiej Brytanii, Crowdcube w Polsce już na etapie rejestracji w serwisie zwraca uwagę wszystkim użytkownikom na ryzyko związane z inwestowaniem w spółki.
dostarczył infoWire.pl