Polacy coraz chętniej sięgają po smaki południa, poznając je podczas podróży lub inspirując się programami i blogami kulinarnymi. Coraz częściej poszukują oryginalnych hiszpańskich i portugalskich produktów na półkach polskich sklepów. Potwierdzają to dane Ministerstwa Gospodarki RP, zgodnie z którymi wzrasta w Polsce dostępność produktów typowych dla kuchni i kultury iberyjskiej. Odpowiadając na potrzeby polskich konsumentów Lidl idzie o krok dalej i poszerza swoją ofertę hiszpańsko - portugalską. W ramach tygodnia Sol&Mar, już 28 lipca, w sklepach sieci pojawi się około 120 produktów z tego regionu.
Kulinarne tygodnie tematyczne organizowane w Lidlu cieszą się rosnącą popularnością. Wraz ze startem nowego tygodnia tematycznego liczba odwiedzin w sklepach sieci wzrasta. Polacy są ciekawi nowości i chętnie eksperymentują. Swoje upodobania kulinarne kształtują przede wszystkim dzięki podróżom, a także popularyzacji kuchni innych krajów m.in. w mediach.
Gusta i preferencje Polaków ewoluują, a my dotrzymujemy im kroku. - tłumaczy Patrycja Kamińska, PR Manager Lidl Polska. Konsumenci są coraz bardziej wymagający, częściej podróżują, stykają się bezpośrednio z różnymi kulturami, chętnie z nich czerpią. Asortyment 30-40 produktów podczas akcji tematycznej przestał być wystarczający. Dlatego tym razem oferujemy klientom 4 - krotnie większą akcję.
W najnowszej ofercie Sol&Mar pojawi się aż około 120 produktów z Hiszpanii i Portugalii. To sprawia, że akcja ta obok Vitasii, czyli Tygodnia azjatyckiego, jest już drugą tak szeroką ofertą. Znajdziemy w niej oryginalne smaki typowe dla kultury Półwyspu Iberysjkiego, m.in. różne rodzaje wędlin, owoce morza, sery oraz oliwki i oliwy. Prawdziwą gratką dla miłośników smaków południa będą produkty premium, a wśród nich dojrzewająca przez 12 miesięcy wieprzowa szynka z kością Jamon Serrano Reserva w cenie 199 zł/1 szt. (około 6,5-7,5 kg) lub krewetki Vannamei w cenie 39,99 zł za 800 g/1 opak. Lidl nie zapomina także o wielbicielach win. W ramach oferty Sol&Mar w sklepach pojawi się nowa kolekcja win z Półwyspu Iberyjskiego, recenzowana przez Michała Jancika, Mistrza Polski Sommelierów współpracującego z siecią. Wina dostępne będą w cenach od 11,99 do 24,99 zł za butelkę, ale zdecydowaną większość oferty stanowić będą wina do 20 zł.
Akcje tematyczne to wizytówka Lidla. Od 2007 roku, kiedy to zrealizowany został pierwszy tydzień tematyczny, sieć przeprowadziła ich już aż 300. Lidl jest inicjatorem tego formatu w Polsce. Produkty sprzedawane w ramach tygodni tematycznych to charakterystyczne dla danego kraju czy regionu przysmaki. Długoletni sukces akcji tematycznych w Lidlu definiują przede wszystkim następujące trzy parametry: wysoka jakość produktów, atrakcyjna cena i różnorodność.
dostarczył infoWire.pl