AZTEC International wchodzi na nowy rynek

AZTEC International wchodzi na nowy rynek

Dodano:   /  Zmieniono: 

AZTEC International, wiodący dostawca wysokiej jakości mocowań dachowych jak również lider w malowaniu proszkowym w Europie, rozpoczyna produkcję membran hydroizolacyjnych - innowacyjnego zamiennika standardowych materiałów hydroizolacyjnych używanych w budownictwie. We wtorek, 29 lipca br. powołana została do tego celu spółka BIMECOM S.A.

Powstanie nowej spółki to element długoterminowej strategii AZTEC International, która zakłada m.in. rozwój portfolio produktowego w kierunku innowacyjnych rozwiązań z dużym potencjałem. - Rynek, na który wchodzimy jest w dalszym ciągu na etapie rozwoju, a perspektywy są obiecujące. BIMECOM rozszerzy portfolio AZTEC International o innowacyjne, wysokomarżowe produkty. Ze względu na wyeliminowanie pośredników w naszym procesie sprzedaży będziemy mogli, oprócz wysokiej jakości, zaoferować klientom także konkurencyjne ceny naszych produktów - mówi Marek Ciulis, Prezes Zarządu AZTEC International.

Prace rozwojowe są na zaawansowanym etapie. Niebawem rozpocznie się produkcja, a jesienią br. realizacja pierwszych zamówień. BIMECOM jest jedną z niewielu firm w Europie, które posiadają podobną technologią.

Membrany izolacyjne służą do uszczelniania fundamentów, co jest niezbędnym elementem każdego budowanego obiektu. - Obecnie w Europie do izolacji najczęściej wykorzystuje się standardowe materiały, np. papę. Wadą takich rozwiązań jest przede wszystkim czas oczekiwania na wyschnięcie materiału, który z kolei uzależniony jest od warunków atmosferycznych. Istotną przewagą naszych membran izolacyjnych jest też ich trwałość, wielokrotnie większa niż w tradycyjnych rozwiązaniach - mówi Rafał Cędrowski, Wiceprezes Zarządu AZTEC International i BIMECOM. - Po zastosowaniu naszych, bardziej wytrzymałych membran, od razu można rozpocząć dalsze prace, gdyż nie trzeba czekać na wyschnięcie materiału. A czas i trwałość to dla coraz większej ilości zachodnich firm budowlanych bardziej istotne aspekty niż cena materiału. To dobry moment na wejście na rynek - już od jakiegoś czasu obserwujemy odchodzenie od tradycyjnych metod hydroizolacji na rzecz zaawansowanych technologicznie produktów - dodaje Cędrowski.

Spółka zamierza wykorzystać potencjał rynku, wieloletnie doświadczenie oraz solidne relacje z kontrahentami w Europie Zachodniej i właśnie tam kierować większość produkcji. Obecnie przychody z eksportu AZTEC International stanowią ponad 95% wszystkich przychodów grupy.

AZTEC International posiada 60% akcji BIMECOM, 40% objęli pozostali akcjonariusze, ściśle związani z projektem. - Powołanie nowej spółki to kolejny krok do zwiększenia kapitalizacji grupy i dalszy etap jej dynamicznego rozwoju. To z kolei jest znaczącym elementem budowania wartości AZTEC International - mówi Henry de Graan, Przewodniczący Rady Nadzorczej AZTEC International i strategiczny akcjonariusz.


dostarczył infoWire.pl
Źródło: AZTEC International

infoWire.pl