Grupa TelForceOne, notowany na GPW w Warszawie lider rynku akcesoriów mobilnych i producent telefonów komórkowych, po raz kolejny wypracował bardzo dobre wyniki finansowe. Grupa zanotowała niemal 100% wzrostu przychodów r/r oraz wzrost zysku netto o ponad 170% r/r. U podstaw poprawy wyników leży wyższa sprzedaż we wszystkich kategoriach produktowych oraz dalsze utrzymywanie dyscypliny kosztowej.
Grupa TelForceOne w okresie trzech pierwszych kwartałów br. zanotowała znaczny wzrost sprzedaży - przychody Grupy wyniosły 197,4 mln zł, co oznacza wzrost o 99,1% w stosunku do analogicznego okresu 2013 r. - Dynamiczny wzrost przychodów związany jest głównie ze zwiększeniem udziałów w ofertach krajowych i zagranicznych sieci handlowych w oparciu o podpisane wcześniej umowy oraz nawiązaniu współpracy z kolejnymi sieciami handlowymi. Warto podkreślić, że wzrost sprzedaży został odnotowany we wszystkich kategoriach produktów i kanałach dystrybucji - mówi Wiesław Żywicki, Wiceprezes Zarządu TelForceOne.
W okresie 1-3Q2014 Grupa wypracowała 43,9 mln zł zysku brutto ze sprzedaży (wzrost o 48,4% r/r), natomiast zysk operacyjny osiągnął poziom 9,5 mln zł (wzrost o 96,9% r/r). Zysk EBITDA wyniósł 11,3 mln zł (wzrost o 83,9% r/r), a zysk netto 5,5 mln zł (wzrost o 171,3% r/r). Grupa utrzymała poziomy marż na podobnym poziomie, jedynie marża brutto była nieco niższa niż rok wcześniej. - Dynamiczny wzrost przychodów w Grupie związany jest głównie ze zwiększeniem udziałów w ofertach krajowych i zagranicznych sieci handlowych w oparciu o podpisane wcześniej umowy oraz nawiązaniu współpracy z kolejnymi sieciami handlowymi - wyjaśnia Wiesław Żywicki. Marża brutto na sprzedaży w 1-3Q2014 wyniosła 22,2%, marża EBIT 4,8%, marża EBITDA 5,7%, a marża netto 2,8%.
W ciągu ostatnich trzech kwartałów Grupa TelForceOne prowadziła rozmowy z centralami kolejnych europejskich sieci handlowych, co wkrótce może skutkować podpisaniem nowych umów na dostawy produktów oferowanych przez spółki z grupy kapitałowej. Podejmowane były także intensywne działania nakierowane na pozyskanie do współpracy zagranicznych centrali sieci wielkopowierzchniowych celem dostaw ogólnoeuropejskich. - Chciałbym także podkreślić bardzo intensywny rozwój spółki myPhone. Jak pokazują badania marka myPhone stała się najbardziej rozpoznawalna spośród wszystkich marek krajowych telefonów. Z wyników badania wynika również, że obecnie w Polsce jest mniej więcej tyle samo użytkowników telefonów myPhone, co urządzeń takich marek jak Apple, BlackBerry czy Motorola - informuje Wiceprezes Zarządu.
Przed Grupą najbardziej intensywny okres roku. Zgodnie z tendencją widoczną w latach ubiegłych to IV kw. z reguły jest najlepszy dla spółek z Grupy Kapitałowej TeForceOne.
Podstawowe pozycje skonsolidowanego rachunku wyników
[w tys. zł] | 1-3Q2013 | 1-3Q2014 | Zmiana | |
Przychody | 99 111 | 197 375 | +99,1% | |
Zysk brutto na sprzedaży | 29 558 | 43 873 | +48,4% | |
marża brutto na sprzedaży | 29,8% | 22,2% | -7,6 p.p. | |
EBITDA | 6 150 | 11 308 | +83,9% |
|
marża EBITDA | 6,2% | 5,7% | -0,5 p.p. |
|
EBIT | 4 817 | 9 486 | +97,0% | |
marża EBIT | 4,9% | 4,8% | -0,1 p.p. | |
Zysk netto | 2 011 | 5 457 | +171,3% | |
marża netto | 2,0% | 2,8% | +0,8 p.p. |
dostarczył infoWire.pl