TelForceOne po III kw. 2014 r.: dwukrotny wzrost przychodów i niemal trzykrotny wzrost zysku netto

TelForceOne po III kw. 2014 r.: dwukrotny wzrost przychodów i niemal trzykrotny wzrost zysku netto

Dodano:   /  Zmieniono: 

Grupa TelForceOne, notowany na GPW w Warszawie lider rynku akcesoriów mobilnych i producent telefonów komórkowych, po raz kolejny wypracował bardzo dobre wyniki finansowe. Grupa zanotowała niemal 100% wzrostu przychodów r/r oraz wzrost zysku netto o ponad 170% r/r. U podstaw poprawy wyników leży wyższa sprzedaż we wszystkich kategoriach produktowych oraz dalsze utrzymywanie dyscypliny kosztowej. 

Grupa TelForceOne w okresie trzech pierwszych kwartałów br. zanotowała znaczny wzrost sprzedaży - przychody Grupy wyniosły 197,4 mln zł, co oznacza wzrost o 99,1% w stosunku do analogicznego okresu 2013 r. - Dynamiczny wzrost przychodów związany jest głównie ze zwiększeniem udziałów w ofertach krajowych i zagranicznych sieci handlowych w oparciu o podpisane wcześniej umowy oraz nawiązaniu współpracy z kolejnymi sieciami handlowymi. Warto podkreślić, że wzrost sprzedaży został odnotowany we wszystkich kategoriach produktów i kanałach dystrybucji - mówi Wiesław Żywicki, Wiceprezes Zarządu TelForceOne.

W okresie 1-3Q2014 Grupa wypracowała 43,9 mln zł zysku brutto ze sprzedaży (wzrost o 48,4% r/r), natomiast zysk operacyjny osiągnął poziom 9,5 mln zł (wzrost o 96,9% r/r). Zysk EBITDA wyniósł 11,3 mln zł (wzrost o 83,9% r/r), a zysk netto 5,5 mln zł (wzrost o 171,3% r/r). Grupa utrzymała poziomy marż na podobnym poziomie, jedynie marża brutto była nieco niższa niż rok wcześniej. - Dynamiczny wzrost przychodów w Grupie związany jest głównie ze zwiększeniem udziałów w ofertach krajowych i zagranicznych sieci handlowych w oparciu o podpisane wcześniej umowy oraz nawiązaniu współpracy z kolejnymi sieciami handlowymi - wyjaśnia Wiesław Żywicki. Marża brutto na sprzedaży w 1-3Q2014 wyniosła 22,2%, marża EBIT 4,8%, marża EBITDA 5,7%, a marża netto 2,8%.

W ciągu ostatnich trzech kwartałów Grupa TelForceOne prowadziła rozmowy z centralami kolejnych europejskich sieci handlowych, co wkrótce może skutkować podpisaniem nowych umów na dostawy produktów oferowanych przez spółki z grupy kapitałowej. Podejmowane były także intensywne działania nakierowane na pozyskanie do współpracy zagranicznych centrali sieci wielkopowierzchniowych celem dostaw ogólnoeuropejskich. - Chciałbym także podkreślić bardzo intensywny rozwój spółki myPhone. Jak pokazują badania marka myPhone stała się najbardziej rozpoznawalna spośród wszystkich marek krajowych telefonów. Z wyników badania wynika również, że obecnie w Polsce jest mniej więcej tyle samo użytkowników telefonów myPhone, co urządzeń takich marek jak Apple, BlackBerry czy Motorola - informuje Wiceprezes Zarządu. 

Przed Grupą najbardziej intensywny okres roku. Zgodnie z tendencją widoczną w latach ubiegłych to IV kw. z reguły jest najlepszy dla spółek z Grupy Kapitałowej TeForceOne.

 

Podstawowe pozycje skonsolidowanego rachunku wyników

[w tys. zł]

1-3Q2013

1-3Q2014

Zmiana

Przychody

99 111

197 375

+99,1%

Zysk brutto na sprzedaży

29 558

43 873

+48,4%

marża brutto na sprzedaży

29,8%

22,2%

-7,6 p.p.

EBITDA

6 150

11 308

+83,9%

 

marża EBITDA

         6,2%

5,7%

-0,5 p.p.

 

EBIT

4 817

9 486

+97,0%

marża EBIT

4,9%

4,8%

-0,1 p.p.

Zysk netto

2 011

5 457

+171,3%

marża netto

2,0%

2,8%

+0,8 p.p.

 


dostarczył infoWire.pl
Źródło: TelForceOne

infoWire.pl