Ponad połowa europejskich firm nie udostępnia sieci bezprzewodowej swojemu personelowi. Ponadto badania ZyXELa wykazały, że co dziesiąty pracownik przez słabą jakość infrastruktury w firmie nie mógł zakończyć procesu sprzedaży.
Ponad 50 proc. firm w Czechach, Niemczech, Szwecji, Holandii i w Wielkiej Brytanii nie oferuje swoim pracownikom dostępu do firmowej sieci bezprzewodowej. Niezależne badania 2,500 europejskich pracowników biurowych przeprowadzone przez firmę Censuswide na zlecenie ZyXELa ujawniły, że w całej Europie z powodu słabej infrastruktury sieciowej firmy pozbawiają się okazji biznesowych na sprzedaż.
Tylko 45 proc. ankietowanych ma dostęp do firmowej sieci bezprzewodowej. Jedna na dziesięć osób stwierdziła, że przez niską jakość połączenia internetowego nie mogła zakończyć procesu sprzedaży - ukazując tym samym, jak słaba jakość infrastruktury IT może negatywnie wpływać na rozwój biznesu. Co więcej, 15 proc. ankietowanych potwierdziło, że niska jakość komunikacji stanowiła problem w osiągnieciu ich celów sprzedażowych, a 25 proc. zgodziła się, że zła jakość połączeń uniemożliwiła im dotrzymanie terminu.
Były również pozytywne wskaźniki przedsiębiorstw obejmujące nowe technologie i elastyczne praktyki współpracy. Na przykład prawie 40 proc. ankietowanych wskazywało, że ma możliwość pracy z domu, a 25 proc. korzystała z rozwiązań bazujących na technologii chmury osobistej typu Salesforce.com, Dropbox lub Google Drive. To ukazuje, że istnieje w firmach potrzeba korzystania z nowoczesnych rozwiązań i technologii, ale niektóre firmy nie nadążają z dostarczaniem odpowiednich narzędzi do pracy, w tym dotyczących komunikacji.
Lee Marsden - europejski prezes ZyXEL - skomentował wyniki: ,,Rozwój technologii szybkiej komunikacji w Europie zwiększa znaczenie usług bazujących na chmurze i zmierza w kierunku coraz większej mobilności pracy. Tym samym stwarza możliwość zwiększania produktywności oraz lepszej obsługi klienta. Małe i średnie firmy muszą zainwestować w niezawodny i bezpieczny dostęp do super szybkiej komunikacji, aby umożliwić pracownikom elastyczne wykonywanie ich zadań i efektywne BYOD. To może wpłynąć, w sposób najbardziej odpowiadający pracownikom, na poprawę czasu reakcji na klientów i na potencjalną satysfakcję z pracy."
dostarczył infoWire.pl