- Tegoroczny raport 10 Hot Consumer Trends przygotowany przez Ericsson ConsumerLab pokazuje, że konsumenci chcą by technologia i łączność internetowa zostały zintegrowane ze wszystkimi sferami życia.
- Konsumenci czują się coraz bardziej komfortowo, myśląc o ideach, które jeszcz niedawno były poza ich wyobrażeniem - jak robotyka i tzw. mind sharing.
- W 2015 roku, konsumenci będą częściej oglądać video w formie streamingu, niż tradycyjny broadcast.
Nadchodzi koniec roku 2014, więc Ericsson ConsumerLab prezentuje czwartą edycję corocznego raportu, prezentującego najgorętsze trendy konsumenckie 2015 roku.
Michael Björn, Head of Research w Ericsson ConsumerLab powiedział:
,,Skumulowany efekt wejścia smartfonów w społeczny mainstream jest zdumiewający. Jako konsumenci, próbujemy nowych aplikacji i zostawiamy te, które poprawią, wzbogacą, a niekiedy przedłużą nasze życie. Wykorzystanie aplikacji rośnie w tak szybkim tempie, że nie dostrzegamy nawet, że nasze zachowania zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek. Usługi i produkty, które jeszcze nie dawno pozostawały poza sferą wyobraźni, obecnie są łatwo akceptowane i zdobywają rynek masowy. Na 5 lat przed 2020 rokiem, przyszłość wydaje się być bliżej niż kiedykolwiek wcześniej."
Wnioski w raporcie "10 hot consumer trends for 2015 and beyond" pochodzą z globalnego programu badawczego Ericsson ConsumerLab, z wyjątkowym zorientowaniem w tym roku na użytkowników smartfonów w wieku 15-69 w Johannesburgu, Londynie, Mexico City, Nowym Jorku, Moskwie, San Francisco, Sao Paulo, Sidnej, Szanghaju i Tokio - statystycznie reprezentujących pogląd 85 mln częstych użytkowników internetu.
Oto 10 trendów konsumenckich na rok 2015 i kolejne lata:
- Strumieniowa przyszłość. Sposoby korzystania z mediów na całym świecie się globalizują. Widzowie przechodzą do wygodnych w korzystaniu serwisów na życzenie, które dają dostęp do wideo niezależnie od typu wykorzystywanego urządzenia. 2015 będzie pod tym względem historycznym rokiem - więcej osób obejrzy wideo w formie strumieniowej niż w typie tradycyjnego broadcastu.
- Pomocne domy. Konsumenci wykazują duże zainteresowanie w posiadaniu sensorów w domu, które alarmują o problemach z elektrycznością, wodą lub informują kiedy czlonkowie rodziny wchodzą i wychodzą z domu.
- Mind sharing. Pojawią się nowe sposoby komunikowania, oferując nam więcej możliwości utrzymania kontaktu z rodzinom i przyjaciółmi. Wielu użytkowników smartfonów chciałoby posiadać ubieralne urządzenie, które pozwalałoby komunikować się z innymi bezpośrednio poprzez myśli i wierzą, że taka możliwość będzie dostępna masowo przed 2020 rokiem.
- Smart mieszkańcy. Idea smart miast jest intrygująca - ale wiele z tej "inteligencji" może być tak naprawdę efektem ubocznym zmian w codziennych zachowaniach mieszkańców. Internet powoduje że jesteśmy lepiej poinformowani, więc w konsekwencji podejmujemy lepsze decyzje. Konsumenci wierzą, że mapy ruchu ulicznego, zużycia energii, aplikacje analizujące czystość wody wejdą do mainstream przed 2020 rokiem.
- Ekonomia dzielenia się. Jako że internet pozwala nam dzielić się informacją z bezprecendesową łatwością, idea ekonomii dzielenia się jest potencjalnie ogromna. Połowa wszystkich użytkowników smartfonów jest otwarta na pomysł wynajmowania wolnych pokoi, urządzeń domowych i sprzętu rekreacyjnego, ponieważ jest to komfortowe i pozwala oszczędzić pieniądze.
- Cyfrowy portfel. 48 procent użytkowników smartfonów wolałoby płacić telefonem za kupowane produkty i usługi. 80 procent wierzy, że smartfon zastąpi cały portfel jeszcze przed rokiem 2020.
- Moja informacja. Chociaż dzielenie się informacją dla korzyści jest akceptowalne, to użytkownicy smartfonów nie widzą powodu by ujawniać wszystkie swoje działania i informacje. 47 procent posiadaczy smartfonów chciałoby móc płacić online bez podawania jakichkolwiek danych personalnych. 56% chce by cała komunikacja w internecie była szyfrowana.
- Dłuższe życie. Użytkownicy smartfonów widzą niektóre aplikacje i usługi oparte o chmurę jako potencjalnie dające szanse na zdrowsze i dłuższe życie. Aplikacje treningowe, pulsometry i talerze, które kalkulują kalorie w jedzeniu pomagają przedłużyć życie użytkownika.
- Domowe roboty. Konsumenci są zainteresowanie posiadaniem domowych robotów, które pomogłyby w codziennych pracach. 64% wierzy że roboty będą powszechne w gospodarstawch domowych przed 2020 rokiem.
- Dzieci łączą wszystko. Dzieci będą wciąż napędzały rozwój internet w kierunku namacalnym, gdzie fizyczne obiekty są połączone z siecią. 46 procent użytkowników smartfonów wierzy, że dzieci gdy dorosną będą oczekiwać, że wszystkie fizycznie przedmioty będą połączone z siecią.
Link do raportu
Link to wideo
Link to infografiki
Link to prezentacji
dostarczył infoWire.pl