Jak pokazują badania sondażowe, w okresie Świąt Bożego Narodzenia nasze lodówki wypełnione są produktami spożywczymi w stopniu tak wielkim, że... zapominamy co właściwie w nich przechowujemy. To świąteczne ,,zjawisko" dotyczy ponad 71 milionów europejskich domów!
W okresie gorączki świątecznych przygotowań, zakup produktów spożywczych jest jednym z wielu stresujących zadań do wykonania. Jak pokazują badania zrealizowane przez firmę Samsung, w tym czasie Europejczycy wydają na nie o ponad 70% więcej pieniędzy niż w innym okresie. Powstaje więc rzeczywisty problem w ulokowaniu tak dużej ilości produktów w lodówkach, który w konsekwencji powoduje, że część żywności jest marnotrawiona. Wyniki badań pokazały, że aż 71 milionów Europejczyków przyznaje się, że zdarza im się zapomnieć o przygotowaniu dań z wcześniej kupionych produktów spożywczych. Najbardziej zapominalscy okazują się Włosi, którzy gotują dla największej liczby osób. Jak prezentują się inne nacje?
Procent osób z danej narodowości, które zadeklarowały, że zdarza się im zapomnieć o wykorzystaniu zakupionych produktów spożywczych w okresie Świąt Bożego Narodzenia:
Włosi -- 40 procent
Brytyjczycy -- 36 procent
Polacy -- 29 procent
Francuzi -- 22 procent
Niemcy -- 18 procent
Dlaczego w tak wielu europejskich domach zapomina się o wykorzystaniu zakupionych produktów? Jednym z istotnych czynników jest stres związany z realizacją tak wielu zadań w krótkim czasie. Kolejnym powodem jest lodówka, która okazuje się zbyt mała lub nie zapewnia możliwości optymalnego ulokowania żywności.
Nad rozwiązaniem problemu braku miejsca optymalnej ilości miejsca w lodówce pracują czołowi producenci sprzętu AGD. Dobrym przykładem rozwiązania dla rodzin borykających się z problemem braku odpowiedniej ilości miejsca, nie tylko w czasie Świąt, może być lodówka Samsung Food Showcase. Chłodziarka została podzielone na dwie strefy oddzielone osobnymi drzwiami, gwarantujące łatwy dostęp do najczęściej używanych produktów. Wnętrze urządzenia zostało zaprojektowane z myślą o zachowaniu porządku i doskonałej organizacji przechowywanej żywności. Dzięki temu każdy członek rodziny wie, gdzie przechowywane są wybrane produkty spożywcze - nie tylko przekąski i napoje, ale także najważniejsze składniki potraw.
Badanie zostało przeprowadzone przez Kantar Media w pięciu krajach UE (Włochy, Wielka Brytania, Niemcy, Polska i Francja) na reprezentatywnej próbie dorosłych (powyżej 16 roku życia). W każdym kraju przeprowadzono ok. tysiąca wywiadów.
dostarczył infoWire.pl