Pokazują się na czerwonych dywanach nie tylko dlatego, że są znani i lubiani. Dzięki swojej popularności zwracają uwagę na istotne problemy. Polskie gwiazdy show-biznesu coraz częściej chcą pomagać.
,,»Gwiazdy Dobroczynności« to ludzie, którzy wykorzystują swoją popularność, aby pomagać potrzebującym. Ich postawa i dobre serca są najpiękniejszym przykładem tego, że wystarczy odrobina woli, czasu i zainteresowania, aby zmienić czyjeś życie" - mówi serwisowi infoWire.pl Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce. Osoby medialne udzielają swojego wizerunku w kampaniach społecznych, zakładają własne fundacje i stowarzyszenia oraz zostają wolontariuszami i darczyńcami organizacji charytatywnych - w ten sposób działają na rzecz innych.
Martyna Wojciechowska, dziennikarka i podróżniczka, od lat wspiera inicjatywy ekologiczne, między innymi ,,Ratuj rysie" czy ,,Nie mów do mnie misiu". ,,Pomaganie innym nadaje sens mojemu życiu i mojej pracy. Dobrze, że popularność mogę przełożyć na realizację szczytnych celów" - podkreśla podróżniczka.
Andrzej Piaseczny działa na rzecz zwiększania świadomości społeczeństwa na temat języka migowego. W tym celu promował akcję ,,Porozmawiaj ze mną". ,,Osoby obdarzone szczęściem losu - a ja w dziedzinie zawodowej jestem szczęściarzem - są zobowiązane do tego, żeby oddawać więcej, niż dostają. Jeżeli tego nie robią, marnują swoją przyszłość" - mówi piosenkarz.
Paweł Małaszyński odwiedza w Klinice Onkologii i Hematologii Dziecięcej Uniwersyteckiego Dziecięcego Szpitala Klinicznego im. L. Zamenhofa w Białymstoku podopiecznych Fundacji ,,Pomóż Im". Niedawno wziął udział w sesji do kalendarza ,,Bohater kontra bohater". Dochód z jego sprzedaży jest przeznaczony na cele charytatywne. ,,Pomaganie daje mi pozytywny oddech - płuca mocniej nabierają powietrza. To niesamowite uczucie móc pokolorować komuś świat. Jeżeli macie taką możliwość, róbcie to jak najczęściej" - zachęca aktor.
dostarczył infoWire.pl