TelForceOne po 2014 r.: wzrost wyników, skali działalności oraz udziałów rynkowych

TelForceOne po 2014 r.: wzrost wyników, skali działalności oraz udziałów rynkowych

Dodano:   /  Zmieniono: 

TelForceOne, notowany na GPW w Warszawie największy w Polsce dystrybutor akcesoriów mobilnych i elektroniki konsumenckiej oraz producent telefonów i smartfonów myPhone, opublikował wyniki za 2014 r. Grupa wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie blisko 300 mln zł (wzrost o 86,3% r/r), a zysk EBITDA wzrósł o 15% r/r (13,2 mln zł). Ponadto, w ubiegłym roku Grupa skokowo zwiększyła udziały w rynku.

W 2014 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży TelForceOne wyniosły 290,1 mln zł (wzrost o 86,3% r/r). Grupa wypracowała zysk brutto na sprzedaży na poziomie 63,1 mln zł (wzrost o 39,6% r/r), zysk EBITDA wyniósł 13,2 mln zł (wzrost o 15,3% r/r), zysk operacyjny 11,0 mln zł (wzrost o 13,7% r/r), a zysk netto 6,5 mln zł (wzrost o 53,7% r/r).

W minionym roku Grupa przede wszystkim zwiększyła udział w głównych kanałach dystrybucyjnych - sieciach handlu wielkopowierzchniowego i wielkooddziałowego. - Było to możliwe dzięki realizacji dotychczasowych kontraktów, podpisaniu nowych umów, ale przede wszystkim poprzez wprowadzenie do oferty rozszerzonego zakresu urządzeń i akcesoriów brandów A, czyli marek światowych producentów takich jak LG czy Nokia - mówi Wiesław Żywicki, Wiceprezes Zarządu TelForceOne.

W 2014 r. Grupa TelForceOne wypracowała solidne, ale niższe niż w analogicznym okresie marże. Marża brutto na sprzedaży wyniosła 21,7%, marża EBITDA 4,6%, marża EBIT 3,8%, a marża netto 2,2%. - Poprzez rozszerzenie portfolio o produkty marek obcych zwiększyliśmy przewagi nad konkurencją w strategicznych obszarach i grupach produktowych. Polityka prowadzona w tym zakresie miała wpływ na generowane marże, co jest zjawiskiem naturalnym. W kolejnych kwartałach br. będziemy koncentrować się głównie na poprawie rentowności. Cel ten będziemy realizować w dużej mierze poprzez działania rynkowe i marketingowe mające skłaniać kluczowych odbiorców do większego udziału produktów premium naszych marek - dodaje Wiesław Żywicki.

Bardzo udany rok ma za sobą także spółka myPhone, która utrzymuje pozycję lidera w segmencie telefonów o prostej funkcjonalności. - Mamy ambicję wzmocnienia pozycji lidera także na rynku smartfonów wśród brandów B. Zgodnie z badaniami instytutu ARC Rynek i Opinia oraz MIT Media już teraz myPhone jest najbardziej rozpoznawalną polską marką smartfonów - mówi Radosław Trzeba, Członek Zarządu myPhone.

Także początek 2015 r. obfituje w istotne, pozytywne wydarzenia w Grupie. W połowie stycznia swoją premierę miała innowacyjna w skali światowej, wielkopowierzchniowa halowa instalacja oświetleniowa LED bezpośrednio zasilana z paneli fotowoltaicznych (LED+PV). Instalacje oświetleniowe w technologii LED przeznaczone do eksploatacji w obiektach przemysłowych, biurowych czy centrach handlowych realizowane są m.in. dla takich marek jak BOSH, Auchan, JTI czy Tauron.

W tym roku Grupa intensywnie pracuje także nad pozyskaniem nowych zagranicznych partnerów biznesowych, co realizuje m.in. poprzez udział we wszystkich najważniejszych wydarzeniach branżowych na świecie. Intensywnie rozwija także segment marek premium - do sprzedaży trafiła właśnie linia smartfonów Infinity, z komponentami i materiałami wysokiej jakości, które projektowane i optymalizowane są ze szczególnym uwzględnieniem oczekiwań klientów.

 

Podstawowe pozycje skonsolidowanego rachunku wyników

[w tys. zł]

2013

2014

Zmiana

Przychody

155 688

290 110

+86,3%

Zysk brutto na sprzedaży

45 200

63 081

+39,6%

marża brutto na sprzedaży

29,0%

21,7%

-7,3 p.p.

EBITDA

11 467

13 216

+15,3%

 

marża EBITDA

         7,4%

4,6%

-2,8 p.p.

 

EBIT

9 638

10 957

+13,68%

marża EBIT

6,2%

3,8%

-2,4 p.p.

Zysk netto

4 201

6 457

+53,7%

marża netto

2,7%

2,23%

-0,5 p.p.

 

 


dostarczył infoWire.pl
Źródło: TelForceOne

infoWire.pl