Castrol wprowadza nowe oleje do ciężarówek - Vecton. Linia ta zastąpi dotychczasowe produkty Enduron i Tection Global. Jak wykazały testy, przewyższają one do 40% wymagania API i ACEA w zakresie ochrony przed zużyciem, pozwalają także zmniejszyć zużycie paliwa i wydłużyć przebiegi między wymianami.
By liczyć się w branży transportowej, trzeba wykorzystać do maksimum możliwości swojej floty. Ten biznes to ciągła walka - nie tylko z innymi firmami transportowymi, lecz także z kosztami. Tylko utrzymując je na niskim poziomie, można oferować usługi w konkurencyjnych cenach. Wydatki na oleje silnikowe stanowią zaledwie ok. 1% łącznych kosztów prowadzenia firmy. Dlatego zamiast szukać tańszego oleju, lepiej wybrać taki, który ma stabilne parametry, co pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa i jeździć na nim znacznie dłużej.
Takim olejem jest Castrol Vecton. Cechą charakterystyczną nowej linii olejów jest użyta w nich technologia System 5(TM) Technology. Pozwala ona zmaksymalizować osiągi w pięciu kluczowych obszarach - zmniejsza zużycie paliwa, zwiększa moc, wydłuża żywotność, zmniejsza zużycie oleju i wydłuża przebiegi między wymianami. Dzięki tej unikatowej technologii oleje gamy Vecton utrzymują lepkość na niemal jednakowym poziomie, poprawione zostały zdolności do rozpraszania sadzy, ochrona przeciwzużyciowa i odporność na korozję, a ilość osadów gromadzących się na tłokach - ograniczona.
Stabilna lepkość ma kluczowe znaczenie dla zużycia paliwa - wraz z przebiegiem lepkość oleju zwiększa się, przez co rosną opory wewnętrzne silnika i wzrasta zużycie paliwa. W oleju Vecton wzrost lepkości jest niewielki mimo wydłużenia przebiegów między wymianami. Dzięki temu silnik oszczędniej obchodzi się z paliwem, niższe jest także zużycie samego oleju. Koszt paliwa stanowi największy wydatek w firmach transportowych. Zmniejszenie zużycia nawet o 1% (jak w przypadku olejów Vecton Fuel Saver 5W-30) w połączeniu z wydłużonymi przebiegami między wymianami może dać oszczędności na poziomie wydatków na przeglądy związane z wymianą oleju, a nawet wyższe.
,,Rodzina olejów Vecton to efekt 20 000 testów w laboratoriach, 2,5 mln km testów silnikowych oraz 1,2 mln km podczas prób drogowych, w których wały korbowe silników wykonały łącznie ponad 4 miliardy obrotów. To pozwoliło nam dokładnie sprawdzić właściwości olejów Vecton" - mówi Paweł Mastalerek, kierownik działu technicznego Castrol w Polsce. W nowej ofercie znajdzie się osiem olejów w trzech lepkościach, wśród nich także produkty niskopopiołowe do silników spełniających normę Euro 6, wyposażonych w systemy wtórnej obróbki spalin.
Najbardziej zaawansowane są oleje o lepkości 5W-30, syntetyczne, przeznaczone do najnowocześniejszych silników. Vecton Fuel Saver 5W-30 jest produkowany w dwóch wersjach - E6/E9 i E7. Ten pierwszy jest przeznaczony do silników Euro 5 i 6, wyposażonych w systemy wtórnej obróbki spalin, które wymagają olejów niskopopiołowych, drugi nadaje się świetnie do jednostek Euro 4 i 5, które nie są wyposażone w filtry DPF. Nazwa Fuel Saver, czyli oszczędzający paliwo, nie jest na wyrost - oba oleje zmniejszają zużycie paliwa nawet o 1% w porównaniu z silnikiem Euro 5, pracującym na nowoczesnym oleju 15W-40.
Kolejne cztery oleje charakteryzują się lepkością 10W-40. Vecton Long Drain 10W-40 jest przystosowany do wydłużonych przebiegów między wymianami. Do wyboru są syntetyczne: Vecton Long Drain 10W-40 LS i Vecton Long Drain 10W-40 E7. Pierwszy z nich jest niskopopiołowy i można go stosować nawet w najnowszych silnikach, drugi zaś idealnie sprawdzi się w jednostkach napędowych, które spełniają normy Euro 2, 3 i 4. Oba są przystosowane do przebiegów między wymianami sięgających nawet 100 000 km.
Vecton 10W-40 to półsyntetyczny olej, przeznaczony do ciężarówek, autobusów i samochodów dostawczych z silnikami Diesla, spełniających normę Euro 3 lub starszą. Ma m.in. aprobaty Renault RLD-2 i MAN M 3275-1. Drugi z olejów o tej lepkości jest przeznaczony do pojazdów, których silniki spełniają normę ACEA E9 i są wyposażone w systemy wtórnej obróbki spalin. Takie jednostki mogą pracować wyłącznie na oleju niskopopiołowym i Vecton 10W-40 LS idealnie te wymagania spełnia.
Gamę kończą produkty o lepkości 15W-40. Do wyboru jest Vecton 15W-40 (spełniający wymagania takich norm jak ACEA E7 czy API CI-4) i 15W-40 CJ-4 - olej niskopopiołowy, przeznaczony do najnowszych samochodów europejskich i amerykańskich producentów, który spełnia wymogi norm ACEA E7/E9 czy API CJ-4. W nowej gamie Vecton są więc oleje, które można stosować w zdecydowanej większości samochodów ciężarowych, autobusów i dostawczych, a dzięki ujednoliconej nazwie łatwiej będzie znaleźć właściwy produkt.
dostarczył infoWire.pl