Sztuka wchodzi do centrów handlowych

Sztuka wchodzi do centrów handlowych

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. infoWire.pl Źródło: InfoWire.pl

Współpraca ludzi sztuki i biznesu może rodzić wspaniałe przedsięwzięcia, na których zyskuje przede wszystkim społeczeństwo. Nie każdy z nas ma możliwość podziwiania prac wybitnych artystów w muzeach czy galeriach. Dzięki przedsiębiorcom wysoka sztuka może jednak wychodzić poza nie.

Wielka sztuka zawsze rozwijała się dzięki mecenasom. ,,Przedsiębiorcy dzisiaj coraz częściej chcą wyrażać sens swojego biznesu przez dzieła sztuki. To bardzo dobra tendencja, która w Polsce rozwija się na wzór tego, co miało miejsce w wielkich europejskich stolicach" - mówi serwisowi infoWire.pl Waldemar Dąbrowski, dyrektor naczelny Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie.

Przykładem tego trendu jest - promujące rzeźbiarstwo - przedsięwzięcie ,,Figury" sieci galerii i centrów handlowych Dekada. Zakłada ono pojawienie się przed obiektami firmy 10 figur wykonanych z brązu, autorstwa prof. Adama Myjaka, rektora warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. ,,Nasze centra handlowe odwiedzają dziennie tysiące osób. Dodanie elementów sztuki spowoduje, że klienci staną się jej odbiorcami" - zauważa Aleksander Walczak, prezes Dekady. Nie zawsze mamy przecież czas i pieniądze, by odwiedzać muzea i galerie sztuki. Rekompensować powinna nam to przestrzeń miejska. ,,Sens jest taki, żeby łączyć działalność komercyjną z artystyczną" - dodaje prezes.

,,Człowiek to moduł, który zawsze będzie w centrum zainteresowania artystów, a moim w szczególności" - zaznacza prof. Adam Myjak, rektor warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, twórca rzeźb, które staną przed galeriami i centrami handlowymi Dekady. ,,Interpretacja rzeźby jest dowolna. Moja może symbolizować np. »Anioła Biznesu«. Dla mnie najważniejsze było stworzenie optymistycznego i dynamicznego obiektu mającego pozytywnie działać na miejsce, w którym się znajduje, i otoczenie" - mówi artysta.



dostarczył infoWire.pl
Źródło: infoWire.pl

infoWire.pl