Ogłoszono wyniki dorocznego badania Samsung Techonomic Index 2015, stanowiącego najbardziej wszechstronną analizę interakcji Europejczyków z technologią. Dane pokazują, że mamy obecnie do czynienia z renesansem bogatego życia domowego w każdym jego aspekcie - edukacji, kulturze i kulinariach.
W drugiej edycji badanie zostało rozszerzone do 18 krajów europejskich i odkrywa zwyczaje osób dorosłych dotyczące użytkowania oraz zakupów urządzeń elektronicznych i artykułów gospodarstwa domowego. Wyniki Samsung Techonomic Index II pokazują, że dom w roku 2015 stał się czymś więcej niż tylko miejscem spożywania posiłków, odpoczynku i snu. To środek naszego osobistego wszechświata kulturalnego - miejsce pracy i nauki oraz centrum rozrywki, w którym łączymy się z najbliższymi i czerpiemy inspirację z otaczającego nas świata. Technologia wzbogaca to doświadczenie.
Rosną inwestycje w edukację cyfrową, a spada zainteresowanie grami mobilnymi
W Europie zaobserwowano pięciokrotny wzrost wydatków gospodarstw domowych na treści edukacyjne w ciągu ostatniego roku. Technologia otwiera także przed Polakami nowe możliwości kształcenia, z których chętnie korzystają. Polskie gospodarstwa domowe wydają miesięcznie więcej na materiały edukacyjne (11,67 EUR) niż na gry mobilne (8,7 EUR), pobieranie książek (10,21 EUR), filmów (8,08 EUR), czy muzyki (8,73 EUR). W miarę jak wydłuża się czas poświęcany na naukę, zmniejsza się nasze przywiązanie do gier mobilnych. Jedynie jedna trzecia (31 procent) Polaków przyznaje się do regularnego nawyku grania w gry, co jest zgodne z europejskimi trendami (33 procent).
Kultura na żądanie
Ostatni rok przyniósł znaczny wzrost zainteresowania konsumentów technologią mobilną 4G, a także wzrost liczby urządzeń podłączonych do internetu, takich jak inteligentne telewizory i tablety. Większa ilość podłączeń do sieci umożliwia nam poszerzenie wiedzy, zdobycie nowych umiejętności, odkrywanie sztuki i poznawanie różnych kultur - a wszystkim tym możemy cieszyć się z domowego zacisza.
Oglądanie seriali, nowości filmowych, internetowe kursy językowe i tutoriale na YouTube - gospodarstwa domowe w Polsce coraz częściej zwracają się w stronę internetu, aby zaspokoić głód wiedzy i odkrywać nowe rzeczy. Ponad 80% Polaków korzysta ze streamingu filmów, TV i treści video a 47% z nas czyta cyfrowe książki lub czasopisma.
Mamy dziś w zasięgu ręki niezwykle bogate możliwości dostępu do treści edukacyjnych i rozrywkowych we własnym domu. Trwająca dominacja portali społecznościowych - przez smartfony, tablety i komputery regularnie korzysta z nich 76% Polaków, oznacza, że życie w ramach gospodarstw domowych ma teraz więcej powiązań społecznych niż kiedykolwiek przedtem. Wzrasta również potencjał Internetu rzeczy, ponieważ rośnie ilość posiadanych przez nas urządzeń podłączonych do sieci i ewoluuje sposób, w jaki z nich korzystamy.
Powrót do telewizji
Pomimo powszechnego korzystania ze smartfonów, tabletów i innych urządzeń służących rozrywce, telewizja ponownie stała się preferowanym w domu medium służącym oglądaniu różnych treści. Dla europejskich rodzin oglądanie telewizji przy jednoczesnym umieszczaniu wpisów na Twitterze oraz pobieranie treści stało się nową normą. W Polsce więcej czasu spędzamy na oglądaniu telewizji (3 godziny 16 minut ) niż na korzystaniu z laptopów (3 godziny 13 minut). Telewizory pozostają więc najczęściej wykorzystywanym urządzeniem podczas typowego dnia w domach Polaków.
Polacy kochają gotować
Wysyp programów kulinarnych, pojawienie się kucharzy-celebrytów oraz rosnąca liczba zajmujących się jedzeniem blogerów i gwiazd YouTube spowodowało demokratyzację gotowania. Bogata oferta treści pokazujących, jak przygotować ekscytujące potrawy, sugeruje rosnące zainteresowanie widowni eksperymentowaniem z nowymi składnikami i technikami. I to nie tylko na specjalne okazje - 77 procent Polaków codziennie gotuje w domu. Czas poświęcony na wykorzystanie z urządzeń do gotowania przez badanych w Polsce wynosi 1 godzinę 18 minut dziennie. To wynik o 25 minut wyższy niż europejska średnia.
Dzisiaj nasze domy stanowią centrum naszego osobistego wszechświata kulturalnego. Znaczący przyrost ilości mediów cyfrowych, więcej dobrej jakości treści i większa liczba urządzeń dają znacznie więcej możliwości. Wyższy poziom łączności globalnej oznacza, że doświadczamy właśnie okresu bezprecedensowych zmian. Możemy odkrywać świat, kształcić się i wzbogacać nasze doświadczenia życiowe, a to wszystko nie opuszczając naszego domowego zacisza - powiedział Radosław Miszkiel, Dyrektor Działu B2B, Samsung Electronics Polska
Samsung Electronics stworzył badanie Samsung Techonomic Index w celu śledzenia sposobu, w jaki ludzie podchodzą do technologii i korzystają z niej. Dzięki temu firma Samsung może lepiej zrozumieć potrzeby konsumentów i zaspokajać je, opracowując nowe produkty. Kompleksowe badanie oparte jest na internetowej ankiecie obejmującej 18 000 respondentów w wieku od 16 lat wzwyż w 18 krajach Europy, w tym także w Polsce. Badanie zostało zlecone przez laboratorium European Samsung Lifestyle Research Lab i zrealizowane we współpracy z Lightspeed GMI w dniach od 21 kwietnia do 18 maja 2015 roku.
dostarczył infoWire.pl