Pokolenia się zmieniają, ale studniówka w dalszym ciągu cieszy się dużą estymą wśród młodzieży. Jak wynika z Barometru Providenta, połowa Polaków uważa, że jest to ważne wydarzenie, bez względu na koszty.
Studniówka należy do szczególnych momentów w życiu młodego człowieka. Według Barometru Providenta - cyklicznego badania opinii, 52 proc. Polaków w ten sposób świętowało rozpoczęcie ostatniego okresu przed egzaminem maturalnym.
Podobny odsetek respondentów jest skłonny do większych wydatków związanych z udziałem w balu. Jak pokazują wyniki, 50 proc. badanych ocenia, że nie warto oszczędzać na kosztach związanych ze studniówką. Dla 25 proc. jest to obojętne, natomiast pozostałe 25 proc. uważa, że można oszczędniej zarządzać budżetem studniówkowym.
Mimo coraz większej liczby okazji do balowania, studniówka cały czas jest tym najważniejszym balem. Dowodem wielkiej wagi tego wydarzenia jest fakt, że połowa badanych, którzy mają to doświadczenie uważa, że nie należy oszczędzać na kosztach uczestnictwa - mówi Przemysław Kasza z działu badań Provident Polska.
Studniówkowy partner na życie
Jak pokazuje badanie, licealne związki potrafią przetrwać próbę czasu. Niezależnie od wieku, aż 10 proc. respondentów potwierdziło, że zawarło związek małżeński ze swoim partnerem studniówkowym, a 5 proc. dalej się spotyka i planuje wspólną przyszłość.
Relacje studniówkowe najczęściej pielęgnowane są przez osoby w wieku do 24 lat. Ponad 27 proc. badanych z tej grupy przyznaje, że w dalszym ciągu spotyka się ze swoją studniówkową sympatią, podobny odsetek utrzymuje stały kontakt. 35 proc. kontaktuje się ze sobą sporadycznie, a tylko 11 proc. nie podtrzymuje dalszej znajomości.
Przyglądając się wynikom dla najmłodszej grupy wiekowej, można stwierdzić, że studniówka stanowi rzeczywisty cezus dojrzałości. Świadczą o tym deklarowane historie związków ze studniówkowym partnerem - mówi Przemysław Kasza. Oczywiście, im jesteśmy starsi, tym te więzi się rozluźniają, ale studniówkowe historie nadal pozostają w naszej pamięci - podsumowuje.
O Barometrze Providenta
,,Barometr Providenta" to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zrealizował PBS w dniach 22-24.01.2016 r. na ogólnopolskiej próbie n=1000 Polaków w wieku 15+.
dostarczył infoWire.pl