Produkcja aut w Polsce spadła. Fabryki nie podniosą się szybko

Produkcja aut w Polsce spadła. Fabryki nie podniosą się szybko

Fiat Chrysler Automobiles Tychy

Kryzys wywołany pandemią nie oszczędził także drugiego co do wielkości producenta aut w Polsce, czyli firmy FCA Poland, gdzie produkowane są modele: Fiat 500, Abarth i Lancia Ypsilon. Fabryka wstrzymała produkcję 16 marca, a wznowiła ją 16 czerwca. W związku z tym w I półroczu zakład w Tychach wyprodukował 67 846 samochodów, o 53,26 proc. (77 308 szt.) mniej niż w takim samym okresie roku ubiegłego. Od stycznia do czerwca 2020 roku zakład opuściło 51 592 sztuk modeli Fiat i Abarth 500 (spadek o 52,87 proc.) oraz 15 894 egz. modelu Lancia Ypsilon (spadek o 54,5 proc.). Letnia produkcja też już raczej nie zdoła się rozpędzić. Tydzień wcześniej niż początkowo zakładano – od 27 lipca do 10 sierpnia potrwa tegoroczna wakacyjna przerwa urlopowa w FCA Poland.

Fabryka Fiata w Tychach

Kryzys wywołany koronawirusem najpewniej pogłębi trwające od kilku lat spadki produkcji. W 2016 roku zakład opuściło 273,8 tys. aut, w roku ubiegłym – 263,2 tys. egzemplarzy. Przyszłość tyskiej fabryki może w dużej mierze zależeć od ostatecznych ustaleń, planowanej na przełom 2020 i 2021 roku, fuzji między koncernem FCA, a grupą PSA (Peugeot Citroen), jak uważa IBRM Samar.