Reklama jest dźwignią handlu w każdej działalności, również rękodzielnictwie. Niestety, wielu twórców nie potrafi odpowiednio się promować, mimo że ich dzieła prezentują wysoki poziom, a unikaty są w cenie. Na co warto postawić, by zostać zauważonym przez klienta?
Sztuka nie tylko cieszy oko - można z nią także związać działalność biznesową. Wartość niepowtarzalnych, sygnowanych wyrobów potrafi znacząco wzrosnąć. Na zagranicznych rynkach twórczość polskich artystów jest coraz bardziej widoczna. Jednak mimo uznania na arenie międzynarodowej wielu twórców wciąż ma problemy z promocją własnych wyrobów.
Zajmowanie się sztuką rzadko idzie w parze z samodzielnym prowadzeniem biznesu. ,,Artyści nie są obiektywni, patrząc na swoje dzieła. Często mają kompleksy, uważają się za niewystarczająco dobrych. Tworzenie wymaga też dużych nakładów czasu i energii. Na zaangażowanie się w promocję często nie starcza już sił" - mówi serwisowi infoWire.pl Anna Listopadzka z firmy Impresja Rękodzieło.
Dobrym rozwiązaniem będzie nawiązanie współpracy z osobą, która zacznie nadzorować rozwój kariery artysty, zajmie się reklamą i będzie wybierała wydarzenia, w których warto uczestniczyć. Nieocenionym narzędziem służącym do promocji jest również internet. Twórcy muszą dać się ,,odnaleźć". Opłaca się więc zakładać strony internetowe, blogi i konta w mediach społecznościowych. Dzięki nim można zaprezentować swoje prace światu - wielu artystów właśnie od tego zaczyna karierę.
dostarczył infoWire.pl