W wyścigu na najpopularniejszy serwis streamingowy z muzyką Apple`a i Amazona zdecydowanie wyprzedza szwedzki Spotify, którego liczba abonentów premium sięgnęła już 124 milionów.
Spotify własnie podzielił się wynikami sprzedaży za IV kwartał 2019 roku. Robią wrażenie - szwedzki serwis streamingowy z muzyką ciągle zyskuje nowych użytkowników, wzmacniając pozycję lidera usług muzycznych. Jak pokazują opublikowane dane za ostatni kwartał ub.r., ze Spotify`a korzysta już 271 mln użytkowników, z czego 124 mln z płatnej wersji, tzw. abonamentu premium. Ten wynik daje ogromną przewagę nad konkurentami: Apple Music miał w czerwcu ub.r. ponad 60 mln abonentów, a Amazon Music - ponad 55 mln.
Zgodnie z upublicznionymi danymi finansowymi, łączne przychody Spotify`a za ostatni kwartał 2019 roku wyniosły 1,8 mld euro. Natomiast w pierwszym kwartale 2020 roku koncern spodziewa się wzrostu do prawie 2 mld euro, podczas gdy analitycy spodziewają się sprzedaży w wysokości 1,90 miliarda euro. W swoim raporcie firma prognozuje też dalszy wzrost liczby użytkowników płatnej usługi.
Podcasty coraz popularniejsze
Spotify w swoim sprawozdaniu podkreśla, że znacząco rośnie w jego serwisie popularność podcastów, bo aż o 200 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Takie audycje dostępne są na tej platformie dopiero od 2015 roku, wcześniej firma raczej ignorowała ten rynek. Obecnie Spotify inwestuje w promocję podcastów, wprowadzając takie mechanizmy reklamowe, jak: Spotify Podcast Ads i Streaming Ad Insertion. Szacuje się, że swoje audycje opublikowało tam już 700 tys. podcasterów.
© ℗
Materiał chroniony prawem autorskim.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.