Nowe zasady sprzedaży mięsa na wagę. Zmiany już od września
Resort rolnictwa podkreśla, że już teraz właściciele obiektów handlowych mają obowiązek informowania klientów o kraju pochodzenia mięsa „na wywieszce umieszczonej w widocznym miejscu, towarzyszącej bezpośrednio prezentacji mięsa”. Teraz komunikat zostanie jeszcze wzmocniony, bowiem rozporządzenie zakłada, że od 30 września ma pojawiać się także flaga symbolizująca kraj pochodzenia.
Wymóg podawania informacji dotyczących państwa pochodzenia w przypadku nieopakowanego świeżego, schłodzonego i zamrożonego mięsa ze świń, owiec, kóz i drobiu wprowadzono przepisem rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 18 grudnia 2017 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych.
Resort podkreśla, że choć rozporządzenie o flagach zostało opublikowane 30 czerwca, to wymóg ich stosowania wchodzi w życie dopiero od 30 września. Zastosowano 90-dniowy okres przejściowy, by przedsiębiorcy mogli się dostosować do nowych przepisów.