Coca-Cola likwiduje aż 200 swoich marek, czyli połowę portfolio. Które znikną?
Zmniejszenie portfela pozwoli Coca-Coli skoncentrować się na najbardziej dochodowych ofertach – wyjaśniła firma. Należą do nich jej podstawowe produkty, takie jak Coca-Cola Zero Sugar, a także marki, które mieszczą się w modnych nowych kategoriach, takie jak Topo Chico i AHA z kofeiną, który firma wprowadziła na rynek w zeszłym roku.
Coca-Cola. Marki, które znikną, poznamy wkrótce
Prezes James Quincey powiedział podczas rozmowy analityków, że firma określiła, które marki pozostaną w portfolio. Nie podał konkretnych nazw, które zostaną zlikwidowane, ale powiedział, że kategoria obejmująca Dasani, Powerade, Vitamin Water i Zico oraz inne marki, prawdopodobnie otrzyma więcej cięć.
Wolumen napojów na bazie wody i sportowych spadł w trzecim kwartale o 11 proc. Prezes dodał, że wiele marek, które Coca-Cola zamknie, jest sprzedawanych tylko na niektórych rynkach, a nie w cały Stanach Zjednoczonych czy na świecie.
– Istnieje ogromna różnica między odnoszącymi sukcesy markami Coca-Coli a tymi, które walczą o przetrwanie – powiedział Quincey jeszcze latem. Wyjaśnił, że nierentowne napoje mają „niewielką skalę” lub jej brak, a ich sprzedaż stanowi zaledwie 2 proc. całkowitego przychodu.
Coca-Cola odcina nierentowne marki
Eliminacja marek jest jedną z wielu strategii, które firma opracowała tego lata, aby pomóc jej się rozwijać. Coca-Cola twierdzi, że posunięcie to uwolni zasoby na inwestycje w napoje o szybszym wzroście.
Coca-Cola miała problemy podczas pandemii z powodu zamknięć restauracji. W trzecim kwartale przychody netto spadły o 9 proc. do 8,7 mld dolarów. Jej wyniki nadal przewyższały oczekiwania Wall Street, a przed otwarciem rynku po ogłoszeniu decyzji kurs wzrósł o około 2 proc.