Najcenniejsze marki świata. W motoryzacji wielki powrót Tesli

Najcenniejsze marki świata. W motoryzacji wielki powrót Tesli

Tesla Model Y
Tesla Model Y / Źródło: Tesla
Toyota znów została najcenniejszą marką motoryzacyjną świata. Największe wrażenie robi jednak ponowne pojawienie się w zestawieniu Tesli. I to razu na miejscu szóstym.

Niedawno opublikowany został ranking Best Global Brands firmy Interbrand za 2020 rok. Na pierwszym miejscu zestawienia najbardziej wartościowych marek motoryzacyjnych znalazła się ponownie japońska Toyota. Jej wartość rynkowa została oszacowana na 51,6 mld dolarów, o 8 proc. mniej w porównaniu z ubiegłym rokiem. Na podium były też niemieckie firmy: Mercedes (49,3 mld dolarów, minus 3 proc.) oraz BMW (39,8 mld dolarów, minus 4 proc.).

Ranking świetnie pokazuje jak zmienia się współczesna motoryzacja. Tesla, amerykański producent samochodów elektrycznych, dwa lata temu wypadła w ogóle z rankingu Top 100 najcenniejszych firm świata. W roku 2020 firma zajęła szóste miejsce wśród marek motoryzacyjnych i 40. w klasyfikacji generalnej. Kapitalizacja rynkowa amerykańskiego producenta wzrosła o 769 proc. (!) w ciągu 12 miesięcy, jak przypomina IBRM Samar.

Dziesięć najcenniejszych marek świata (dane w mld dolarów)

  1. Apple – 323 (plus 38 proc.)
  2. Amazon – 200,7 (+60 proc.)
  3. Microsoft – 166 (+53 proc.)
  4. Google – 165,4 (- 1 proc.)
  5. Samsung – 62,3 (+2 proc.)
  6. Coca-Cola – 56,9 (-10 proc.)
  7. Toyota – 51,6 (-8 proc.)
  8. Mercedes – 49,3 (-3 proc.)
  9. McDonald ’s – 42,8 (-6 proc.)
  10. Disney 40,8 (-8 proc.)

Pierwsza dziesiątka najcenniejszych marek motoryzacyjnych (dane w mld dolarów)

  1. Toyota – 51,6 (7)
  2. Mercedes – 49,3 (8)
  3. BMW – 39,8 (11)
  4. Honda – 21,7 (20)
  5. Hyundai 14,3 (36)
  6. Tesla - 12,8 (40)
  7. Ford - 12,6 (42)
  8. Audi - 12,4 (44)
  9. Volkswagen - 12,3 (47)
  10. Porsche – 11,3 (55)

Czytaj też:
Wielka obniżka cen samochodów Tesli, O ile staniały poszczególne modele?

Źródło: Interbrands, IBRM Samar
 0

Czytaj także