UPC znika z rynku. Co dalej z klientami?
W kwietniu 2022 roku P4, operator sieci Play, sfinalizował transakcję nabycia od Liberty Global 100 proc. udziałów w UPC Polska za 7 mld złotych. Do tej pory nowy właściciel unikał odpowiedzi na pytanie, czy z czasem Play wchłonie markę UPS. „Play i UPC Polska połączą swoje najlepsze usługi mobilne, stacjonarne i telewizyjne, aby zaoferować klientom jeszcze wyższą jakość i wartość” – to jedno z ogólnikowych stwierdzeń, które pojawiło się w komunikacie poprzedzającym połączenie.
UPC znika z Polski
Już wiadomo, że marka UPC zniknie z rynku. O tym, że sieć kablowa UPC zmieni w przyszłości nazwę na Play, informuje serwis wirtualnemedia.pl. Połączenie przyniesie wymierne korzyści finansowe oraz sprawi, że niskim kosztem rozreklamowane zostaną usługi w obszarze telewizji kablowej.
„Na koniec 2022 r. Play miał prawie 12,8 mln klientów usług mobilnych. Znajomość marki tego operatora jest więc znacznie większa niż UPC Polska, który jako sieć kablowa docierał głównie do mieszkańców większych miast.Na koniec 2021 r. operator kablowy miał 1,57 mln klientów. Polska nie będzie jedynym krajem, z którego zniknie marka UPC” — czytamy na wirtualnemedia.pl.
Po zmianie właściciela UPC Polska o trzy czwarte ograniczyła aktywności reklamowe. Pracownicy firmy zostali też przeniesieni do biurowca, w którym siedzibę ma P4.
Nie podano jeszcze daty rebrandingu.Według informacji portalu ma być wprowadzany stopniowo, a jego pierwszą odsłoną była kampania reklamowa pod hasłem „UPC przeszło do Play”.