Niemiecka sieć dyskontów Woolworth od ponad dekady prowadzi ekspansję w swoim kraju, tymczasem w przyszłym roku zadebiutuje w Polsce. W ostatnim czasie – jak podaje serwis retailnet.pl – podpisana została umowa najmu na jeden z pierwszych sklepów sieci w naszym kraju. Placówka będzie zlokalizowana w Krakowie.
Za sprawą współpracy z firmami KG Group oraz BOIG sieć planuje otwarcie sklepu o powierzchni sprzedaży ponad 1 tys. mkw. w parku handlowym Atut Kraków przy ul. Nowohuckiej. Otwarcie ma nastąpić w maju 2023 roku. Docelowo sieć chce otworzyć w Polsce 400 placówek.
Konkurencja dla Pepco
Asortyment sklepu obejmuje m.in. artykuły dekoracyjne, elektronikę, artykuły piśmiennicze, artykuły gospodarstwa domowego i zabawki, artykuły kosmetyczne i drogeryjne, akcesoria, artykuły upominkowe, pasmanterię i wełnę, walizki, tekstylia domowe, akcesoria dla zwierząt czy odzież dla całej rodziny.
Asortyment sklepu może konkurować z innymi sieciówkami oferującymi tego typu produkty, w atrakcyjnych cenach, m.in. Pepco, Tedi, Action czy Kik.
Maciej Ćwikła, prezes Woolworth Polska podkreślał kilka miesięcy temu w rozmowie z retailnet.pl, że polski rynek handlowy w wielu obszarach jest bardzo podobny do tego w Niemczech. – Przeniesienie naszego konceptu jest możliwe po dokonaniu niezbędnych synergii, lecz rozpoczęcie międzynarodowej ekspansji w tym miejscu jest dla nas absolutnie logicznym krokiem. Korzystamy z faktu, że na naszym rodzimym rynku niemieckim jesteśmy bardzo skutecznie pozycjonowani i silnie rozwijamy się – powiedział Ćwikła.
Grupa Woolworth rozpoczęła działalność w 2010 roku od 158 domów towarowych. Obecnie posiada ponad 500 sklepów w niemieckich śródmieściach, centrach handlowych i sklepach specjalistycznych.
Czytaj też:
Pepco otworzy sklep internetowy. Zmiany wymusiła pandemiaCzytaj też:
Pierwsza sieć handlowa skraca godziny otwarcia. Powodem ceny prądu