Czytaj też:
Netflix i Spotify opodatkowane także w Polsce?Zgodnie z upublicznionymi danymi finansowymi, łączne przychody Spotify`a za ostatni kwartał 2019 roku wyniosły 1,8 mld euro. Natomiast w pierwszym kwartale 2020 roku koncern spodziewa się wzrostu do prawie 2 mld euro, podczas gdy analitycy spodziewają się sprzedaży w wysokości 1,90 miliarda euro. W swoim raporcie firma prognozuje też dalszy wzrost liczby użytkowników płatnej usługi.
Podcasty coraz popularniejsze
Spotify w swoim sprawozdaniu podkreśla, że znacząco rośnie w jego serwisie popularność podcastów, bo aż o 200 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Takie audycje dostępne są na tej platformie dopiero od 2015 roku, wcześniej firma raczej ignorowała ten rynek. Obecnie Spotify inwestuje w promocję podcastów, wprowadzając takie mechanizmy reklamowe, jak: Spotify Podcast Ads i Streaming Ad Insertion. Szacuje się, że swoje audycje opublikowało tam już 700 tys. podcasterów.
Czytaj też:Czego słuchano w 2010 roku, a czego w 2019? Spotify dzieli się swoimi danymi
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.