Imponujące wyniki Spotify. Konkurenci Apple Music i Amazon Music daleko za nim

Imponujące wyniki Spotify. Konkurenci Apple Music i Amazon Music daleko za nim

Spotify
Spotify Źródło: Shutterstock / George Dolgikh
W wyścigu na najpopularniejszy serwis streamingowy z muzyką Apple`a i Amazona zdecydowanie wyprzedza szwedzki Spotify, którego liczba abonentów premium sięgnęła już 124 milionów.
Spotify własnie podzielił się wynikami sprzedaży za IV kwartał 2019 roku. Robią wrażenie - szwedzki serwis streamingowy z muzyką ciągle zyskuje nowych użytkowników, wzmacniając pozycję lidera usług muzycznych. Jak pokazują opublikowane dane za ostatni kwartał ub.r., ze Spotify`a korzysta już 271 mln użytkowników, z czego 124 mln z płatnej wersji, tzw. abonamentu premium. Ten wynik daje ogromną przewagę nad konkurentami: Apple Music miał w czerwcu ub.r. ponad 60 mln abonentów, a Amazon Music - ponad 55 mln.

Czytaj też:
Netflix i Spotify opodatkowane także w Polsce?
Zgodnie z upublicznionymi danymi finansowymi, łączne przychody Spotify`a za ostatni kwartał 2019 roku wyniosły 1,8 mld euro. Natomiast w pierwszym kwartale 2020 roku koncern spodziewa się wzrostu do prawie 2 mld euro, podczas gdy analitycy spodziewają się sprzedaży w wysokości 1,90 miliarda euro. W swoim raporcie firma prognozuje też dalszy wzrost liczby użytkowników płatnej usługi.

Podcasty coraz popularniejsze

Spotify w swoim sprawozdaniu podkreśla, że znacząco rośnie w jego serwisie popularność podcastów, bo aż o 200 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Takie audycje dostępne są na tej platformie dopiero od 2015 roku, wcześniej firma raczej ignorowała ten rynek. Obecnie Spotify inwestuje w promocję podcastów, wprowadzając takie mechanizmy reklamowe, jak: Spotify Podcast Ads i Streaming Ad Insertion. Szacuje się, że swoje audycje opublikowało tam już 700 tys. podcasterów.

Czytaj też:
Czego słuchano w 2010 roku, a czego w 2019? Spotify dzieli się swoimi danymi
Źródło: Wprost