CDP sp. z o.o. to firma zajmująca się dystrybucją gier, która na naszym rynku odpowiadała za dystrybucję m.in. Wiedźmina 3, Diablo 2 czy Baldur's Gate. W przeszłości stanowiła wydawniczą część CD Projektu. Obecnie jednak nie miała nic wspólnego z grupą CD Projekt, ani ze sklepem CDP.pl, który w 2017 roku sprzedała Merlinowi.
CDP miała się jednak zajmować dystrybucją nadchodzącego hitu CD Projekt RED – gry „Cyberpunk 2077”. Premiera gry „Redów” w styczniu została przesunięta z kwietnia na wrzesień. Również w styczniu dowiedzieliśmy się, że CDP musiało zwolnić dużą cześć pracowników. Decyzję tłumaczono koniecznością dostosowania się do sytuacji panującej na rynku dystrybucji. Rzeczywiście problemy firmy narastały od lat, w związku ze zmianami trendów w dystrybucji gier ze sprzedaży pudełkowej na cyfrową.
Jednak pojawiły się też spekulacje, że jedną z bezpośrednich przyczyn pogorszenia się sytuacji firmy było właśnie przesuniecie premiery Cyberpunka 2077. Firma stanowczo zaprzeczała tym doniesieniom.
Niestety sytuacja firmy się nie poprawiła. Okazuje się, że już w lutym CDP złożyła w sądzie wniosek o upadłość. CDP to kolejny po Wydawnictwie Techland polski dystrybutor gier, który kończy swoją działalność.
Jak poinformował „Puls Biznesu”, sąd zdecydował o zabezpieczeniu majątku spółki CDP poprzez ustanowienie tymczasowego nadzorcy. Teraz nadzorca przygotuje sprawozdanie, na mocy którego sąd podejmie decyzję czy ogłosi jego upadłość.
Kto wyda „Cyberpunk 2077”?
W tej sytuacji polscy gracze mogli się obawiać o zamówione przedpremierowo egzemplarze gry „Cyberpunk 2077”, w tym edycje kolekcjonerskie. Jednak producent gry, spółka CD Projekt RED uspokaja, że wszystkie zamówienia zostaną zrealizowane. Nowym dystrybutorem gry w Polsce już w marcu została ogłoszona Cenega.
„Cenega będzie kontynuować zbieranie zamówień na standardową wersję gry w sieciach sprzedaży i sklepach online. Natomiast zamówienia przedpremierowe, które zostały złożone na Edycję Kolekcjonerską gry zostaną zrealizowane bezpośrednio przez CD PROJEKT RED”. – powiedział Radek Adam Grabowski, Lead PR Manager z CD Projekt RED cytowany przez portal ppe.pl.
Czytaj też:
CD Projekt podał wyniki za 2019 rok. Zysk przekroczył 175 mln zł