Ostatnie tygodnie to pasmo doniesień na temat dwóch spółek: InPostu i Amazona. Ta pierwsza zadebiutowała niedawno na giełdzie w Amsterdamie, który eksperci oceniali jako udany. Z kolei firma Jeffa Bezosa ogłosiła, że otworzy sklep w Polsce, a właściwie polską wersję swojej platformy. Decyzja Amazona została oceniona jako ewentualny problem dla Allegro (debiutowało na GPW w 2020 roku).
Niedawne deklaracje szefa InPostu Rafała Brzoski sprawiły natomiast, że można spodziewać się w najbliższym czasie prawdziwego starcia gigantów e-commerce w Polsce. Jak oznajmił w rozmowie z Bloombergiem Brzoska, InPost już podpisał umowy z Amazonem dotyczące korzystania z Paczkomatów.
Brzoska o Amazonie w Polsce: Nie będzie blitzkriegu
Bloomberg przypomina, że rynek e-commerce w Polsce jest wyceniany na 19 miliardów dolarów i Amazon zamierza zdobyć choć jego część. Agencja opisuje, że InPost podpisał pięcioletnią umowę z Amazonem, dotyczącą współpracy. Amazon ma korzystać z sieci dystrybucyjnej InPostu (zarówno Paczkomatów, jak i dostaw do domu), ale wyłącznie na terenie Polski (umowa nie obejmuje dostaw zagranicznych).
Bloomberg wskazuje, że pojawienie się Amazona na polskim rynku sprawi, że InPost zechce zwiększyć liczbę Paczkomatów. – Krok Amazona jest pozytywny, ponieważ oznacza zwiększenie wolumenu, dla całego rynku oznacza to szybszy wzrost e-commerce – mówił w rozmowie z agencją Brzoska, zaznaczając, że wejście Amazona do Polski „nie będzie przypominać blitzkriegu”.
Wcześniej, bo we wrześniu 2020 roku, InPost przedłużył podobną umowę z Allegro.