Oczywiście użytkownicy Netfliksa zawsze rezygnowali z usługi, jednak tych, którzy dołączali do platformy, zawsze było więcej. W trzech pierwszych miesiącach 2022 roku Netflix po raz pierwszy od dekady stracił więcej, niż zyskał nowych użytkowników. Spadek oszacowano na 200 tys. użytkowników.
Z Netfliksa rezygnują „starzy” użytkownicy
Najnowszy raport firmy analitycznej Antenna pokazuje, że inny trend, który powinien jeszcze bardziej zaniepokoić szefów Netfliksa. 13 procent użytkowników, którzy zrezygnowali z usługi, korzystało z niej wcześniej ponad trzy lata. Trend ten rośnie z roku na rok. W 2020 było to 10 proc. a w 2019 zaledwie połowa tego, czyli 5 proc.
Trend ten może być częściowo spowodowany rosnącą inflacją, która zmusza użytkowników do rezygnacji usług subskrypcyjnych.
Kolejnym problemem jest rosnąca liczba usług typu VOD. Netfliks, który był liderem tej sfery rozrywki i jedynym graczem teraz musi mierzyć się z konkurencją ze strony Amazon Prime Video, Hulu, Disney Plus, HBO GO, Apple TV, a już kolejne wytwórnie filmowe i telewizyjne szykują swoje platformy.
Czytaj też:
Rekord pobity. „365 dni: Ten dzień” największym hitem w historii Netflix
Nie jest to dobra wiadomość dla Netfliksa. Każda usługa, która bazuje na subskrypcjach, musi jednocześnie zdobywać nowych użytkowników, jak i zachowywać dotychczasowych.
W celu walki o użytkowników Netflix zapowiedział kilka zmian, które mają wejść w życie jeszcze w tym roku. Obie są kontrowersyjne. Pierwszą zmianą ma być zaoferowanie nowego rodzaju subskrypcji, która będzie tańsza od dotychczasowych, ale będzie zawierała reklamy. Obawy o ten pomysł związane są z tym, że po wprowadzeniu oferty z reklamami Netflix może zechcieć podnieść ceny ofert bez reklam.
Drugim pomysłem Netfliksa na zwiększenie liczby subskrybentów jest ukrócenie procederu dzielenia kont pomiędzy użytkowników, którzy nie mieszkają w jednym gospodarstwie domowym.
Czytaj też:
Netflixowi ubywa klientów. Spółka zwolniła 2 proc. załogi
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.