Bolesna prawda o Netfliksie. Ostatni raport jest gorszy niż sądzono

Bolesna prawda o Netfliksie. Ostatni raport jest gorszy niż sądzono

Netflix podnosi ceny
Netflix podnosi ceny Źródło: Shutterstock
W ostatnim raporcie kwartalnym Netfliksa ujawniono, że platforma straciła użytkowników po raz pierwszy od dekady. Najnowsze badanie pokazuje jeszcze ciemniejszy trend.

Oczywiście użytkownicy Netfliksa zawsze rezygnowali z usługi, jednak tych, którzy dołączali do platformy, zawsze było więcej. W trzech pierwszych miesiącach 2022 roku Netflix po raz pierwszy od dekady stracił więcej, niż zyskał nowych użytkowników. Spadek oszacowano na 200 tys. użytkowników.

Z Netfliksa rezygnują „starzy” użytkownicy

Najnowszy raport firmy analitycznej Antenna pokazuje, że inny trend, który powinien jeszcze bardziej zaniepokoić szefów Netfliksa. 13 procent użytkowników, którzy zrezygnowali z usługi, korzystało z niej wcześniej ponad trzy lata. Trend ten rośnie z roku na rok. W 2020 było to 10 proc. a w 2019 zaledwie połowa tego, czyli 5 proc.

Trend ten może być częściowo spowodowany rosnącą inflacją, która zmusza użytkowników do rezygnacji usług subskrypcyjnych.

Kolejnym problemem jest rosnąca liczba usług typu VOD. Netfliks, który był liderem tej sfery rozrywki i jedynym graczem teraz musi mierzyć się z konkurencją ze strony Amazon Prime Video, Hulu, Disney Plus, HBO GO, Apple TV, a już kolejne wytwórnie filmowe i telewizyjne szykują swoje platformy.

Czytaj też:
Rekord pobity. „365 dni: Ten dzień” największym hitem w historii Netflix

Nie jest to dobra wiadomość dla Netfliksa. Każda usługa, która bazuje na subskrypcjach, musi jednocześnie zdobywać nowych użytkowników, jak i zachowywać dotychczasowych.

W celu walki o użytkowników Netflix zapowiedział kilka zmian, które mają wejść w życie jeszcze w tym roku. Obie są kontrowersyjne. Pierwszą zmianą ma być zaoferowanie nowego rodzaju subskrypcji, która będzie tańsza od dotychczasowych, ale będzie zawierała reklamy. Obawy o ten pomysł związane są z tym, że po wprowadzeniu oferty z reklamami Netflix może zechcieć podnieść ceny ofert bez reklam.

Drugim pomysłem Netfliksa na zwiększenie liczby subskrybentów jest ukrócenie procederu dzielenia kont pomiędzy użytkowników, którzy nie mieszkają w jednym gospodarstwie domowym.

Czytaj też:
Netflixowi ubywa klientów. Spółka zwolniła 2 proc. załogi

Opracował:
Źródło: WPROST.pl
 0

Czytaj także