Snapchat stracił 40 proc. wartości w jeden dzień

Snapchat stracił 40 proc. wartości w jeden dzień

Snapchat z gigantyczną stratą
Snapchat z gigantyczną stratą Źródło:Shutterstock
Wszystko przez komunikat właściciela.

Snap Inc. notowany na nowojorskiej giełdzie właściciel aplikacji społecznościowej Snapchat, zanotował spadek, jakiego giełda nie widziała od 2017 roku.

Jednego dnia firma straciła jednego dnia 17 mld wartości rynkowej po tym jak opublikowała analizę, że branżę reklam internetowych czekają ciężkie czasy. Cała branża straciła tego dnia łącznie 200 mld dolarów wartości. Facebook (Meta), Twitter, Google (Alphabet) i Pinterest straciły od 7 do 24 procent. Snap Inc. stracił 40 proc.

Firma poinformowała w poniedziałek 23 maja, że przewiduje, że nie uda jej się osiągnąć celów dochodu i zysku w pierwszym kwartale 2022 i będzie musiała ograniczyć nabór nowych pracowników oraz wydatki.

Snapchat bardziej popularny niż się wydaje

Snpachat może kojarzyć się z aplikacją społecznościową, która w spektakularny sposób straciła popularność i użytkowników. To jednak błędne przekonanie, a Snapchat stale rośnie. W pierwszym kwartale 2022 roku miał 320 mln użytkowników, co jest gorszym wynikiem od Faceooka (2,9 mld), Instagramu (1,2 mld) czy TikToka (szacowane 1 mld), ale ma ich np. więcej niż Twitter (229 mln).

Czytaj też:
Snapchat Pixy. Marzenie influencera, latający aparat, który go śledzi

Wejście Snapchata na rynek spowodowało zmiany w innych aplikacjach społecznościowych, które są obecnie do dziś. Ro tzw. stories na Facebooku i Instagramie, czyli krótkie filmy użytkowników wyświetlane na górze aplikacji w smartfonach.

W ostatnich miesiącach Snapchat podobnie jak inne aplikacje społecznościowe musiał zmierzyć się ze zmianą zasad prywatności na iPhone’ach. Apple zablokowało aplikacjom możliwość „śledzenia” użytkowników, czyli zbierania informacji o ich działaniach poza aplikacją, o ile nie udzielą im na to zgody. W ciągu dwóch kolejnych kwartałów 2021 spadł z zysku na poziomie 1 mld dolarów do straty 3 mln dolarów.

Czytaj też:
Rihanna skrytykowała Snapchat. Firma straciła przez to 800 milionów dolarów

Opracował:
Źródło: Reuters