Artykuł sponsorowany

W to mi graj!

Kolektura Totalizatora Sportowego
Kolektura Totalizatora Sportowego Źródło: Materiały prasowe / Totalizator Sportowy
Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO, to firma z tradycją sięgającą niemal 70 lat i ważną społeczną misją. Na wciąż rosnącym rynku rozrywki stawia na bezpieczeństwo klientów i odpowiedzialne granie, jednocześnie dynamicznie się rozwijając i wspierając polski sport oraz kulturę.

Wedle najnowszych prognoz H2GC (H2 Gambling Capital – lidera badań rynku gier i hazardu) branża gier na pieniądze odnotowuje regularne wzrosty i trend ten będzie się utrzymywał. W kontekście Polski oznacza to prawdopodobny przychód z tej gałęzi rozrywki przekraczający 100 mld zł już w 2027 roku. Na przeszkodzie wzrostom nie stanęły dotąd światowe kryzysy, między innymi związane z pandemią. Totalizator Sportowy wychodził z tego okresu obronną ręką – wpływ miały na to elastyczne podejście firmy do prowadzenia biznesu, baczne przyglądanie się trendom, wdrażanie nowych rozwiązań i racjonalne decyzje biznesowe.

Wpływy do budżetu państwa z tytułu dopłat i podatku od gier w 2022 r. wyniosły 5 288 mln zł. To wzrost o 100% w porównaniu z rokiem 2017. Totalizator Sportowy w roku 2022 odpowiadał za 2/3 tej wartości.

Optymistyczne prognozy to także efekt dynamicznego rozwoju kanału interaktywnego. Od 2018 roku Totalizator Sportowy jest na ścieżce transformacji technologicznej, również w segmencie e-commerce. W portalu lotto.pl sprzedawane są gry liczbowe i loterie pieniężne. Totalizator Sportowy jest także operatorem jedynego legalnego w Polsce kasyna internetowego Total Casino. Łącznie na obu platformach zarejestrowanych jest blisko 2 mln Graczy i prognozowane są dalsze wzrosty.

Totalizator Sportowy to nie tylko platformy internetowe, lecz także sprzedaż stacjonarna, która wciąż rośnie. W planach jest ciągły rozwój sieci LOTTO oraz Salonów Gier na Automatach, a także zwiększenie wykorzystania systemu CRM i technologii AI. Dzięki tym narzędziom możliwa jest skuteczna analiza potrzeb graczy, a tym samym oferowanie produktów, które jak najlepiej wpisują się w ich oczekiwania.

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

Co przyciąga graczy? Mnogość produktów, których portfolio wciąż się powiększa, oraz omnikanałowy model sprzedaży. Do wyboru mamy bogatą ofertę internetową i coraz więcej punktów stacjonarnych. Szczęścia można spróbować już w niemal każdym zakątku Polski. Gracz Totalizatora Sportowego to też osoba, dla której istotne jest bezpieczeństwo. Jak jednak zweryfikować, czy jako klienci znajdujemy się w sferze bezpiecznego grania? Może o tym świadczyć chociażby postawienie na wysokie standardy. I tu Totalizator Sportowy podnosi poprzeczkę naprawdę wysoko. To jedyna krajowa spółka mogąca się pochwalić posiadaniem certyfikatów The European Lotteries i The World Lottery Association w obszarze Responsible Gaming.

Odpowiedzią na wyzwania rynku rozrywki w zakresie bezpieczeństwa jest globalny trend wprowadzania centralnego rejestru graczy. Proces ten dotyczy już wielu krajów na całym świecie. Pomocna w najbliższych latach z pewnością będzie tu sztuczna inteligencja, dzięki której dodatkowo będzie możliwe wprowadzenie jeszcze bezpieczniejszego, a przy tym mocniej spersonalizowanego modelu rozrywki.

Podążanie za trendami

Budowanie motywacji? Zaangażowanie do działania i niestandardowego podejścia do problemów? Odpowiedzią jest szybko rozwijający się trend obejmujący m.in. branżę rozrywki – grywalizacja. Jednym z przykładów inicjatyw grywalizacyjnych był LOTTO Challenge, którego drugą edycję zorganizowano w 2023 roku. W jego ramach gracze mogli brać udział w rundach konkursowych i odbierać bonusy. Istotą wyzwania była zaś walka o nagrody. Sukces wdrożenia technik grywalizacyjnych w Totalizatorze Sportowym udało się przełożyć na wewnętrzne działania firmy i uruchomiono platformę grywalizacyjną, wykorzystywaną np. w procesie onboardingu, co pomogło zwiększać zaangażowanie i motywację pracowników.

Zagraj i otrzymaj natychmiastowy wynik to hasło, które rządzi obecnie rynkiem gier i szeroko pojętej rozrywki. Totalizator Sportowy odpowiada na ten rosnący w siłę trend. W 2023 roku zaoferował swoim klientom Ekspres Losy, które odniosły duży sukces. Produkt ten radzi sobie świetnie obok cieszących się niezmienną popularnością Zdrapek i Gierek.

Do wspólnej bramki

Gra w Totalizatorze Sportowym to nie tylko uczestnictwo w rozrywce. To też gra o wspólne cele. Tylko w 2023 roku dzięki graczom LOTTO z tytułu dopłat na sport i kulturę przekazano rekordowe niemal 1,4 mld zł. Od 1994 roku spółka przekazała na te cele ponad 20 mld zł.

Spółka co roku przeznacza także ogromne środki własne na polski sport i kulturę. Jest m. in. partnerem głównym piłkarskich rozgrywek Ekstraklasy, partnerem tytularnym LOTTO Superligi Tenisa – pierwszej zawodowej ligi tenisa w Polsce. Od 2022 roku Totalizator Sportowy jest Partnerem Polskiego Związku Koszykówki, w tym partnerem koszykówki 3x3 w Polsce. Współpraca obejmuje też wsparcie seniorskich i młodzieżowych reprezentacji 3x3 kobiet i mężczyzn oraz młodzieżowych do 23 lat.

W dziedzinie kultury Totalizator Sportowy jest m. in. partnerem strategicznym Zamku Królewskiego w Warszawie.

W 2021 roku minęło pół wieku od chwili, gdy przy wsparciu Totalizatora Sportowego rozpoczęła się odbudowa dawnej rezydencji królów Polski. Totalizator Sportowy wspiera również Muzea Narodowe w Warszawie i Krakowie oraz jest Partnerem Głównym Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina. Z każdej złotówki przeznaczonej na gry liczbowe LOTTO 19 groszy przekazywanych jest na rozwój polskiego sportu i kultury.

Totalizator Sportowy pomaga rozwijać się również startupom i to nie tylko finansowo, ale także m.in. poprzez wsparcie w nawiązywaniu kontaktów z partnerami biznesowymi czy wykorzystanie we własnej działalności rozwiązań oferowanych przez startupy, szczególnie te funkcjonujące w ramach ffVC Tech & Gaming powered by Totalizator Sportowy, tak jak w przypadku estońskiego Montonio. Celem spółki jest nie tylko bycie mecenasem sportu i kultury, lecz także mecenasem nowych technologii i przedsiębiorczości.

Kupując los, dokładamy się więc do rozwoju społecznego w wielu obszarach. Działania te bez wątpienia można zaliczyć do jednych z największych sukcesów spółki. Jeśli weźmiemy pod uwagę długą i stabilną historię marki, znaczące wpływy do budżetu państwa, zaangażowanie sprzedawców, pracowników możemy śmiało powiedzieć, że to naprawdę wielka, zespołowa gra z sukcesem – gra o pieniądze, które służą jasnej misji.

Źródło: Totalizator Sportowy